انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: این امید که توافقی می‌شود و وضعیت اقتصادی به واسطه آن بهتر می‌شود، دیگر نیست. هیچ کشوری برای کشور دیگر دلسوزی نمی‌کند. برجام دیگر کارکرد لازم را برای غرب ندارد و ما هم باید موضوع دیگری مثلا منافع اقتصادی مشترک را موضوع مذاکره کنیم. معتقدم موضوع هسته‌ای دیگر قابل بحث نیست.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خباثت و توطئه‌های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران مواد هسته‌ای لازم برای چندین سلاح هسته‌ای را دارد اما باید تاکید کنم که ایران در حال حاضر هیچ سلاح هسته‌ای ندارد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: برای ما مهم است نیاز جامعه را پاسخ دهیم و تحقیقات سازمان انرژی اتمی چیزی است که جامعه پزشکی طلب می‌کند. سال گذشته دو رادیوداروی‌ گالیوم و لوتشیوم عرضه و فرایند بالینی اش انجام شد و در یک سال گذشته تولید این محصول ۴۰۰ هزار دوز بوده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی، اقتصاد هسته‌ای را مقوله‌ای بسیار ارزشمند و شکوفا دانست و تصریح کرد: در این مقطع زمانی در سازمان انرژی اتمی ایران، مبنا را بر استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه گذاشتیم، زیرا اقتصاد‌های شکوفا در جهان از فرصت‌های بازار سرمایه بهره می‌برند؛ ما نیز قصد داریم در افق ۲۰ ساله، سرمایه‌گذاری فراوانی در توسعه فناوری هسته‌ای داشته باشیم.
یک منبع آگاه در پی انتشار گزارشی در خصوص روند غنی سازی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه و براساس برنامه‌های قبلی سازمان انرژی اتمی و منطبق بر قانون اقدام راهبردی در همه حوزه‌ها در جریان است.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی سازمان انرژی اتمی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی به تلاش‌های خود در زمینه اجرا و پیشرفت قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد و گزارش‌هایی دریافتی کمیسیون نشان می‌دهد که این سازمان، قانون اقدام راهبردی را به خوبی اجرا کرده و هیچ‌گونه تخطی از این قانون رخ نداده است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم برنامه‌ مصوب شده برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق که قاطعانه مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد را پیش ببریم و تولید برق از سبد انرژی هسته‌ای را به این سقف برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما هیچ تعهد جدیدی خارج از پادمان با آژانس نداشتیم و تمام اقدامات ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها انجام شده است.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای نماد خودباوری ملی است که در آن متخصصان ما پیشروی در مرزهای دانش را محقق کردند.
معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر آشنایی مردم با بخشی از صنعت هسته‌ای که در زندگی روزمره آنان تأثیر دارد، گفت که دنیا در پی خرید آب‌سنگین ایران است.
رییس سازمان انرژی اتمی تعیین نسبت فناوری هسته‌ای با مردم را مهم‌ترین رویکرد نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای عنوان و بیان کرد: دستاوردهای هسته‌ای حاصل تلاش جوانان متعهد و دانشمندان سازمان انرژی اتمی است.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با اعلام اینکه تمامی مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت کامل اظهار و توسط آژانس راستی آزمایی شده، اعلام کرد: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد و ادعای آژانس صرفاً براساس اطلاعات نادرست و ساختگی رژیم صهیونیستی با پیشینه‌ای طولانی مدت از رشته دروغ‌های زنجیره‌ای است.