انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر آشنایی مردم با بخشی از صنعت هسته‌ای که در زندگی روزمره آنان تأثیر دارد، گفت که دنیا در پی خرید آب‌سنگین ایران است.
رییس سازمان انرژی اتمی تعیین نسبت فناوری هسته‌ای با مردم را مهم‌ترین رویکرد نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای عنوان و بیان کرد: دستاوردهای هسته‌ای حاصل تلاش جوانان متعهد و دانشمندان سازمان انرژی اتمی است.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با اعلام اینکه تمامی مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت کامل اظهار و توسط آژانس راستی آزمایی شده، اعلام کرد: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد و ادعای آژانس صرفاً براساس اطلاعات نادرست و ساختگی رژیم صهیونیستی با پیشینه‌ای طولانی مدت از رشته دروغ‌های زنجیره‌ای است.
به‌رغم گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره مختومه اعلام شدن پرونده یکی از سه مکان ادعایی آژانس، رافائل گروسی روز گذشته در بیانیه مقدماتی خود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ارزیابی آژانس درباره سایت مریوان همچنان پابرجاست.
منابع آگاه در ایران از حل و فصل بخش‌هایی از پرونده مورد مناقشه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده‌اند. اما مسئله مورد مناقشه ایران و آژانس بر سر چه پرونده‌هایی بوده و حل آنها پرونده چه فایده‌ای دارد؟
رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: یکی از دستاوردهای چرخه سوخت هسته‌ای رادیودارو است. رادیو دارویی که در کشور هم اکنون تولید می‌شود را هرگز نمی‌توانستیم از خارج کشور خریداری کنیم اما امروز یک میلیون بیمار سرطانی از رادیوداروهای تولید سازمان انرژی اتمی استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه‌های آینده برجام تعیین‌تکلیف شود گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئول مذاکرات نیست و این مسئولیت به عهده گروه ۵+۱ است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: روند مذاکرات میان ایران و آژانس در حال پیشرفت است و هر روز هیات‌های فنی و کارشناسی در رفت و آمد و ارتباط هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در سال جدید تاثیر فناوری‌های هسته‌ای در زندگی‌ مردم محسوس‌تر خواهد بود و با به کارگیری فناوری‌های هسته‌ای، امنیت غذایی مردم بیش از گذشته تضمین خواهد شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت در اجرای توافق ماه گذشته با ایران گفت: ما با نصب دوربین ها شروع می کنیم. ما با اتصال مجدد برخی از سیستم های نظارت آنلاین شروع می کنیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در گذشته بازتاب صحبت‌های گروسی را به او می‌گفتیم که اگر شما بگویید ایران معادل چند بمب مواد دارد طوری وانمود می شود در دنیا که انگار ما دنبال بمب هستیم.