عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

به بهانه اعتراضات آبان 98؛

اعتراض نسلی که نمی‌شناسیم

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ایلینوی آمریکا درباره معترضان آبان 98 گفت: اغلب این افراد می‌دانستند که چه چیزهای خوبی در کشورشان وجود دارد، با‌این‌حال آگاه بودند که از این فرصت‌های زندگی محروم هستند. از‌این‌رو حامل نوعی خشم اخلاقی هستند.
پرسون از یک مشکل اساسی هموطنان در پایتخت گزارش می دهد؛

نام گذاری معابر بدون رضایت شهروندان

‎در چند سال اخیر نام گذاری معابر شهری پایتخت مورد دستخوش بسیاری قرار گرفته است؛ اما نام گذاری لحظه به لحظه معابر که سالیان سال به نوعی تاریخچه ای برای آن محله بوده مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
‎رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی از کاهش 70 درصدی فعالیت علی دایی در این صنف خبر داد و گفت: این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه قدرت خرید شهروندان کاهش پیدا کرده و این مشکل اقتصادی به فروشندگان لوازم ورزشی نیز رسیده و این صنف را در کسادی کامل فرو برده است.
امروزه بواسطه ازدیاد نسل و جمعیت جامعه، شیوه های سنتی و قدیمی درمانگر که جامعه بیماران را به شکلی محدود و موردی مورد مداوا و درمان پزشکی قرار می دادند، در این مقطع و معاصر دیگر چنین مکانیسم اجرایی و سبک و سیاق نظام درمانی پاسخگو نیست.
شهر یزد به دلیل تاریخی بودن در طول سال میزبان هزاران گردشکر داخلی و خارجی قرار دارد، همچنین به دلیل وجود مراکز آموزشی و اقتصادی گوناگون و قرار گرفتن این شهر در مرکز کشور سیل مهاجرت برای سکونت را در دو دهه اخیر به خود دیده است.
سال‌هاست شعار اصلاح ساختار بودجه از سوی مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بیان می‌شود ولی کمتر اقدام ثمربخشی صورت گرفته، لذا در آستانه تنظیم بودجه سال آینده، مردم از دولت و مجلس انتظار دارند خواسته کارشناسان و رهبر انقلاب عملی شود.
در دنیای مدرن و صنعتی امروز که بیش از نیمی از جامعه افراد سالمند میباشد ، جایگاه خالی رسانه از پرداختن به موضوعات مرتبط با سالمندان به خوبی حس میشود ، نبود برنامه های ویژه درجهت سرگرمی سالمندان و کمک به زندگی بهتر در دنیای صنعتی از جمله این کمبود ها میباشد .
با اشاره به اعلام خبر شناسایی هویت شهید محمدشاهی به خانواده اش؛

شهید جاویدالاثر در سالگرد شهادتش شناسایی شد

شهردار منطقه 12 از دیدار با خانواده معظم شهید جمال محمدشاهی و شناسایی این شهید جاویدالاثر پس از 37 سال و در سالگرد شهادت ایشان خبر داد.
تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی از سوی افراد ناشناس صورت گرفته و هویت آن‌ها مشخص نیست. خانواده ابراهیم یزدی گفته است این بار اقدام به تعویض و بازسازی سنگ مزار نخواهد کرد.
حدود سه دهه است که مؤلفه‌های ساختار جمعیتی کشور روند نزولی به خود گرفته و سالخوردگی جمعیت آغازشده و اکنون نرخ باروری زیر حد جایگزینی است و پیش‌بینی‌شده در فاصله سال‌های ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ نرخ رشد جمعیت به صفر برسد و پس‌ازآن منفی شود.
‎پرسون از توزیع نشدن کتاب درسی دانش آموزان گزارش می دهد؛

‎در دسترس نبودن سامانه آموزش و پرورش / سردرگمی در تحصیل

‎چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش توزیع کتاب های درسی دانش آموزان را در دست گرفته است تا خیال دانش آموزن و اولیا را در تهیه کتاب با قیمت مصوب راحت کند؛ اما گویا در سال تحصیلی جاری که 40 روز از آن می گذرد هنوز خبری از تحویل کتاب های درسی نیست.
کافی است سری به فضای مجازی بزنیم و اسم امیر تتلو را سرچ کنید تا به آخرین کنسرت ایشان در ترکیه برسید. منطق سه هزار نفر از ایران و دیگر نقاط جهان برای کنسرتی که چند دقیقه‌ای از آن در فضای مجازی قابل دیدن است، سرودست شکستند، چیست؟ نه موزیک دارد، نه شعر، نه آهنگ. گفته می‌شود در زمان اجرای کنسرت بیش از 30هزار نفر از طریق یوتیوپ به صورت زنده بزم شبانه این آقا را که پر از کلمات وقیح و ادبیات غیرقابل تصوری در کلام بود، مشاهده کردند.