عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار تهران بر استفاده از شخصیت‌های محبوب تلویزیون روی نوشت‌افزارها تاکید کرد و این اتفاق را امری تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان دانست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر یک پدیده داخلی نیست بلکه یک پدیده جهانی است و همه ملت‌ها و دولت‌ها درگیر آن هستند.

پرسون از دریافت وجه اضافه در داروخانه ها گزارش می دهد؛

‎4500 تومان هزینه خواندن نسخه / بیماران ناراضی درمانگران راضی

‎پر کسی پوشیده نیست که بازار دارو و دارو فروشی این روزها آشفته است، یا داور نیست، یا هست اما گران است یا اینکه بیمه آن دارو را پوشش نمی دهد، به هر حال هموطنان برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند؛ اما هزینه نسخه خوانی از دیگر مشکلات برای تهیه داروی بیماران در داروخانه ها به حساب می آید.
پویش سراسری «همسفر من»پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدای مدافع حرم در آستانه برپایی راهیپمایی عظیم اربعین حسینی(ع) آغاز شد.

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد معتادان پیشتر دارای شغل بودند، گفت: جریان اعتیاد، پاکی جامعه را نشانه گرفته است و دراین میان عامل بیکاری می‌تواند شتاب دهنده باشد اما عامل مستقیم نیست.
استاندار تهران اظهار کرد: کاهش ساعت کاری ادارات در دستور کار نیست. قانون مکلف کرد که کارمندان هفته ای ۴۴ ساعت فعالیت داشته باشند به همین منظور موضوع کاهش ساعت کاری ادارات اصلا موضوعیت ندارد و در این خصوص نمی توانیم اقدام کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه‌های آنها را به جهت اینکه در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند.
ساعت‌ها از پی هم می گذرند و به اربعین حسینی نزدیک تر می‌شویم، پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در عراق خبر می‌دهند، زائرانی که برای خروج از کشور باید یکی از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و یا باشماق را انتخاب کنند.

افکار عمومی همواره یکی از مسائل مهم و جدی در معادلات اجتماعی سیاسی کشورها بوده است، اینکه افکار عمومی چگونه شکل می‌گیرد، چگونه انتشار می‌یابد و اینکه چگونه روی تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اثر می‌گذارد.
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درصدد است با تلقی کردن وکالت به عنوان کسب، امکان صدور پروانه کارآموزی را آسان کند و به کسانی که ٧٠درصد نمره یک درصد اول شرکت‌کنندگان آزمون را کسب کنند پروانه بدهد بدون اینکه مهم باشد این نمره، حداقل برای قبولی باید چند باشد!
یکی از منافع ساختن سد این است که برنامه‌ریزی را برای بشر در جهت تامین پیوسته آب ممکن می‌کند.
تدوین کنندگان پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی در مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرده‌اند، 18ماه وقت صرف کرده‌اند تا با مشورت تعداد زیادی از مشاوران، مرتبطان و مدیرانی از تشکل‌ها پیش‌نویس قانون را تدوین کنند
در ایران، سد کنکور، باعث شده برای برخی رشته‌‎های پرمتقاضی مانند پزشکی، صف های متراکمی ایجاد شود تا برخی دانشجویان در کشورهای خارجی، ادامه تحصیل دهند. برخی نیز با استفاده از راه میانبر مانند معادلسازی به کشور برمی گردند تا در همان رشته در داخل درس بخوانند.