عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

اگر فیلترینگ، انگیزه فعالان حوزه دیجیتال را برای مهاجرت تقویت کرده، بحران تامین مواد اولیه هم موجب تقویت انگیزه کوچ صنعتگران از کشور شده‌است.
حاشیه‌های پیش آمده در ماجرای مهسا امینی

اعتراض آری؛ اغتشاش خیر

ماجرای درگذشت مهسا امینی دختر 22 ساله در محل پلیس امنیت اخلاقی تهران، علاوه بر به دردآوردن دل تک تک ایرانیان، نگاه‌ها را بر لزوم تغییر در برخی قوانین و نیز نحوه مواجهه با برخی امور عرفی و اجتماعی مانند حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابی تغییر داد.
یکی از مشکلات ما این است که به نوعی از کلمات استفاده می‌کنیم که فراتر از مفهوم آن، خود را اسیر برداشت رایج از آن می‌کنیم. برای نمونه سکولاریسم یا سازشکار چنین است. چنان برچسب منفی بر آنها می‏زنیم که هر معنای قابل استفاده‏ای از آن را قربانی این برچسب می‌کنیم و اجازه نمی‏دهیم درباره محتوای واقعی آن فکر شود.
سردار تقی مهری گفت: درباره دریافت وام برای مشمولان غایب گفت: وب سرویس بین سازمان وظیفه عمومی و بانک مرکزی برقرار است و به آنها وام داده نمی شود.
روزنامه اطلاعات نوشت: آیا ما که مبنای حکومتمان را بر اجرای احکام الهی بنا نهاده‌ایم، تدبیری را در اداره جامعه اتخاذ کرده‌ایم که هر روز چهره نورانی اسلام و پیامبر رحمت آن را بیشتر از روز قبل به ملتمان و دنیا بنمایانیم؟
در مراسم پیاده روی اربعین هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند و افراد با ملیت های مختلف در این مراسم شرکت میکنند.
قانون تأمین‌اجتماعی به‌ منظور مساعدت به بازنشستگان، سرانه درمان را که در دوران اشتغال و برای شاغلان بیمه‌پرداز ۹ درصد می‌باشد، در دوران بازنشستگی به ۲ درصد تقلیل داده است.
به‌ نظر می‌رسد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه حدود ۲ تا ۴ ساعت پس از بیدار شدن از خواب است. به‌ عنوان مثال، اگر فردی ساعت ۶ و نیم صبح از خواب برمی‌خیزد، این زمان بین نه و نیم تا یازده و نیم است. در واقع، نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب تاثیرات انرژی‌بخش این نوشیدنی را کاهش می‌دهد زیرا سطح هورمون استرس؛‌ کورتیزول، در این زمان بالاترین مقدار است.

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: تردد در مرزهای ششگانه کشورمان با عراق روان است و هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، می توانند به مرزها مراجعه کنند.