عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

عباس عبدی نوشت: تصمیم‌گیری بهنگام و تقدس‌زدایی، راه‌حل مساله حجاب بود و حتی می‌توانستند با قانون به‌روزتری ضمن جلب حمایت جامعه، مانع از برخی مشکلات شوند. ولین با این تصور که قانون قدسی است و اصلاح آن به معنای عقب‌شینی و شکست است، این کار را عقب انداختند.
ایرانیان در ۱۲ سال اخیر سالانه به طور متوسط در حدود ۱۲ هزار ویزا یا اجازه اقامت موقت و دائم کاری در مقاصد آمریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اند.
پرسون از خدمات دهی ضعیف سازمان بهزیستی گزارش می دهد؛

در دسترس نبودن کارت معلولیت / سردرگمی توان یابان بی نشان

سازمان بهزیستی متولی حمایت از معلولان یا همان توان یابان به شمار می رود و این سازمان همواره از سایر دستگاه های دولتی و خصوصی می خواهد تا خدمات دهی شان را به توان یابان افزایش دهند؛ اما توان یابان معتقدند که خود متولی دفاع از حقوق شان خدمات رسانی مطلوبی ندارد.
این روزها چیزهای عجیب و غریب کم نمی شنویم. عادت کرده ایم البته. روز و روزگاری است که کم تر کسی از سر خرد و تامل سخنی را بر زبان می آورد اما مشکل این جاست که حرف بی حساب و کتاب این همه مشتری پیدا کرده است و عده ای که به ظاهر کم هم نیستند این حرف ها را وحی منزل می پندارند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص سه ضلع موفق درمان اعتیاد و مسئولیت های این سازمان صحبت کرد.
پرسون از پارکینگ طبقاتی میدان راه آهن گزارش می دهد؛

خدمات رسانی با اعمال شاقه / شهرداری متولی پارکینگ کرمانیان؟

یکی از مهم ترین محلات پرتردد شهروندان تهرانی و حتی هموطنان در پایتخت میدان راه آهن است، این میدان به واسطه مراکز خرید و مجموعه راه آهن تهران تردد بالای خودروها را روزانه پذیرا است، به همین منظور کمبود جای پارک خودرو یکی از دغدغه های شهروندان است.
دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: ازدواج طی سالهای 1390 تا 1400 از ۸۷۴ هزار مورد به ۵۷۰ هزار رسیده که با کاسته شدن ۳۰۴ هزار موردی، نشاندهنده کاهش ۳۵ درصدی ازدواج است.
شکی نیست که یکی از عوامل نارضایی مردم در سال های گذشته، ایجاد گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی و اقدامات نسنجیده و به دور از کرامت آن در برخورد با زنان و دختران بوده است. نهادی که هم در شکل گیری و تاسیس، هم در مصوبه ای که مبنای شکل گیری آن بود و هم در فعالیت آن نقاط ابهام فراوانی وجود دارد.
یک سردفتر اسناد رسمی با بیان اینکه سند خودرو به درستی از دفاتر گرفته شد، گفت: اگر از ابتدا الزامی به تنظیم سند محضری خودرو نبود پس چرا مردم را مجبور کردیم تا هزینه و وقت خود را صرف این امر کنند؟! از این بابت باید از مردم عذرخواهی کنیم.