عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی سال های اخیر، ایران را در معرض یکی از خشک ترین دوران های تاریخی خود قرار داده است، به گونه ای که برای نخستین بار در ۵۴ سال گذشته سه دوره متوالی خشکسالی را سپری کرده ایم و اینک حجم ذخایر آبی کشور به کمترین حد در نیم قرن اخیر رسیده است.
زمستان امسال برخلاف چند سال قبل با کاهش چشمگیر دمای هوا بویژه در برخی مناطق کشور مواجه هستیم؛ موضوعی که فعالیت‌های روزمره بسیاری را دستخوش تغییر کرده است؛ اما چگونه می‌توان با رعایت اصولی ساده در تغذیه و سبک زندگی، عوارض این فصل برای سلامتی را به حداقل رساند؟
با توجه به بارش برف در روز یکشنبه و با هدف کاهش مصرف گاز، احتمال تعطیلی مجدد تهران در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه وجود دارد و تصمیم نهایی در این باره تا ساعت ۱۸ امروز اعلام خواهد شد.
گیاه لوفا یکی از طبیعی‌ترین ماساژورهای پوست محسوب می‌شود که علاوه‌بر اینکه برای مراقبت از پوست کاربرد دارد برای شست و شوی ظروف مختلف نیز مناسب است.

"سرقت لزوما با هدف ثروتمند شدن سریع انجام نمی‌شود. اغلب اوقات افرادی که سرقت می‌کنند این کار را انجام می‌دهند، زیرا باید شکم اعضای خانواده شان را سیر کنند".
ماجرا این است که بخش زیبای کار ملی‌پوشان ایرانی در همین جام دیده نشد. بازیکنان تیم ملی از قبل تصمیم گرفته بودند اگر به دور دوم جام جهانی رفتند، هرچه پاداش می‌گیرند را به مؤسسه‌های خیریه اهدا کنند، ولی این مورد محقق نشد تا نیت خیر بازیکنان تیم ملی به ظاهر عملی نشود. اینجا، ولی اتفاق تازه‌تری رخ داده که واقعا قابل تحسین است.
در ضلع جنوب شرقی فلکه دوم تهرانپارس و وسط هیاهو و شلوغی این محله، باغ سرسبز و بزرگی هست که از پشت دیوارهای آجری آن قامت بلند درختان سرو و کاجش به چشم می‌خورد. این باغ که بین اهالی به رستم‌باغ معروف است، قصه شیرینی دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست.

حجت الاسلام پناهیان گفت: فتنه‌ای که اخیرا در کشور رخ داد یک فتنه به شدت ضدزن بود چون فحش می دادند توهین های سخت می کردند چون آدم کشی های وحشیانه در آن صورت گرفت.
چه مسیری را از ۶ هزارسال پیش طی کردیم تا به دوران بزرگترین امپراتوری‌های جهان رسیدیم؟ در این گزارش سیدمنصور سیدسجادی از جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ می‌گوید و به این سوالات پاسخ می‌دهد.
وقتی که صحبت از یک کشور یا جامعه می شود بیشتر منظور مردم آن کشور هستند و به عنوان یک مفهوم انکارناپذیر نمی توان مردم و مطالباتشــان را در نظر نگرفت. این حق طبیعی مردم است که به برخی روندها و عملکردها انتقاد یا اعتراض داشته باشند چرا که این مردم هستند که صاحبان اصلی کشورند.
دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام می‌گوید: اینکه طرف چاقو بکشد و خیابان‌ها را ببندد و جلوی ماشین‌ها را بگیرد و بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند، مصداق ترور است و جوابش اعدام است.