عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

بند "ح" تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا به منظور حمایت از خانواده و جوانی در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو و بیشتر اختصاص دهد.
هم‌محله‌ای ما در محله فلسطین تهران، شاگرد سال‌های دور دکتر قریب و پزشک حاذق قلب و عروق امروز، ۲ هفته یک بار شال و کلاه می‌کند می‌رود کهریزک، اما چرا؟ این گزارش را بخوانید، متوجه می‌شوید.
از دوران برده‌داری قدیم تا برده‌داری نوین کودکان و نوجوانان شاهد بیشترین بی‌عدالتی و ناملایمتی‌های گوناگون جسمی و فکری و روحی و اجتماعی قرار گرفته‌اند.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از تمایل بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت از کشور نوشته و یادآور شده بسیاری از این افراد به دلیل بهبود سطح زندگی قصد مهاجرت دائمی دارند.
پرسون از وضعیت پارکینگ بیمارستان فیاض بخش گزارش می دهد؛

ورود به بیمارستان تا یک ساعت 8 هزار تومان / نبود نظارت عامل دریافت وجه غیرقانونی

بیمارستان فیاض بخش یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب پایتخت به حساب می آید؛ اما خدمات دهی به مراجعه کنندگان در بخش پارک خودرو این مرکز درمانی آن طور که باید مناسب نیست.
شبیه هیچ‌کدام از ساندویچی‌های شهر نیست؛ ویترین مغازه، اجناس و لوازمی که گوشه و کنار مغازه‌اش روی هم چیده شده و حتی مشتریانش هم با دیگر ساندویچی‌های تهران فرق دارند.
امروز کمتر نوجوان و جوانی پیدا می‌شود که در شبکه‌های‌اجتماعی فعالیت نداشته باشد. فضای‌مجازی در کنار مزایای زیادی که دارد، می‌تواند برای افرادی که با یک سری مهارت‌ها آشنا نیستند، دردسرساز شود.
بورس نه تولیدکننده کالاست که سیاستگذاری مربوط به کیفیت و میزان تولید را مشخص کند و نه خریدار کالاست که بخواهد کالا را با قیمتی پایین‌تر تصاحب کند و وظیفه حرکت نقطه ثقل قیمت را جهت حفظ موازنه دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی جزئیات فیش حقوقی رئیس دفتر عضو شورای شهر تهران توسط دستگاه‌های نظارتی و شورای شهر تهران خبر داد و گفت: حق‌الجلسه قانونی اعضای شورای شهر تهران حدود ۱۸ میلیون تومان است.
مطابق گزارش رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس، فقط در ۶ سال گذشته، تعداد جاماندگان از تحصیل در کشور از ٧٧٨ هزار دانش‌آموز به ٩١١ هزار نفر رسیده است که فقط ٧٢ هزار نفر آنها کلاس اولی هستند که تعدادشان در این فاصله دو برابر شده است.
همه‌گیری کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های بسیاری برای سفرها و تعطیلی تمامی زنجیره خدمات گردشگری در سراسر جهان شد.
داروخانه‌های بوشهر پر شده از فیش‌هایی که نیکوکاران برای افراد نیازمند روی دیوار چسبانده‌اند. فیش‌هایی که مرهمی است بر زخم‌های بیماران و خانواده‌های آنان در این روزهای سخت و دشوار گرانی دارو.
در دو دهه اخیر توجه به علم، فناوری و نقش دانش در تولید مورد توجه مسئولین کشور بوده است و اسناد و رویکردهایی ارزشمند نیز در این زمینه از جمله سیاست‌های تولید دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی و گام دوم وجود دارد که پایه و ستون همه آن‌ها توجه به نقش دانش در حل مشکلات و پیشرفت کشور است و مقام معظم رهبری بر این امر مهم تاکید ویژه دارند.
«روزها کوشم و شب نخوابم، پاس می‌دارم از انقلابم» که شهدا مأموریت خود کرده بودند را از یاد برده‌ایم؟ آیا سکوت بس نیست؟ و برای سکوت‌مان پاسخی برای خدا آماده کرده‌ایم؟
چرا باید از برف زیبای پر برکتی که جهان را می‌آراید و از اهل نظر و بزرگان، دل می‌رباید، چنین به اندوه و تشویق سخن گفت؟
رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

دریافت کپی مدارک هویتی تخلف است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بر غیر قانونی بودن دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی سال های اخیر، ایران را در معرض یکی از خشک ترین دوران های تاریخی خود قرار داده است، به گونه ای که برای نخستین بار در ۵۴ سال گذشته سه دوره متوالی خشکسالی را سپری کرده ایم و اینک حجم ذخایر آبی کشور به کمترین حد در نیم قرن اخیر رسیده است.