عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران:

خودکشی‌ها در ایران نسبت به جهان بسیار کمتر است

رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران گفت: آمارهایی از کشور آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد از بین افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند تقریبا ۴۵ درصد به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در یک ماه قبل از مرگ خود مراجعه کرده‌اند در حالی که تنها ۲۰ درصد در آن دوره به یک متخصص سلامت روان مراجعه کرده‌اند
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تغییر تاریخ مناسبت روز وقف در تقویم رسمی کشور از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع الاول» را برای اجرا ابلاغ کرد.

آمریکایی‌ها گزارش دادند که احساس خوب آن‌ها از موفقیت‌ها شدیدتر از احساس بدشان از شکست‌هاست. اما تایوانی‌ها این توهم مثبت را از خود نشان ندادند و حتی گزارش دادند که احساس بدشان از شکست‌ها شدیدتر از احساس خوبشان از موفقیت‌هاست.
پرخاشگری در همه جوامع نشاًت گرفته از عوامل فردی و اجتماعی است برخی عوامل فردی تاثیرگذار در پرخاشگری را نبود اعتماد به نفس، برآورده نشدن نیازها، سرخوردگی، ناامیدی، نفرت، ترس، لجاجت، تمارض و مخالفت می‌توان شمرد.
وزیر کشور مصوبه هیأت وزیران درباره موافقت با تغییر نام دو روستای شهرستان‌های «پاوه» و «اسلام آباد غرب» از توابع استان کرمانشاه را ابلاغ کرد.
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

شروع فعالیت سامانه تشخیص چهره معتادان متجاهر

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از آغاز فعالیت سامانه «غوام» به صورت سراسری در کشور خبر داد.
تحصیل در مجارستان و زندگی در این کشور به خاطر کیفیت بالا متقاضیان بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله بهترین شهر های مجارستان برای تحصیل و زندگی را بشناسید
دانشگاه صنعتی شریف به موجب مجوز ستاد کل نیروهای مسلح برای نیازهای آموزشی و پژوهشی و فناوری خود در سال ۱۴۰۲ در قالب سهمیه تخصیص یافته تعدادی مشمول به صورت امریه جذب می‌کند.
مؤسسۀ خیریۀ نیکان ماموت با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند سراسر کشور کمپین لوازم‌التحریر خود را با شعار «مهر مهربانی می‌خواهد» برگزار می‌کند.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیات علمی درمورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.
رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: در هر کدام از مرزها بودیم لبخند رضایت را بر لبان زائران می‌بینیم و این خستگی را از تن همه خدمتگزاران زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برطرف می‌کند و به فضل الهی یک اربعین به یاد ماندنی در حال رقم خوردن است.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش‌های رگباری از روز سه‌شنبه مهمان آسمان مازندران می‌شود، گفت: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب ،کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه به این سوال که اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردیم یا گذرنامه‌هایمان مخدوش شد چه کار باید بکنیم، پاسخ داد.
در حالی از ابتدای سال و همراه با افزایش نرخ تورم، کارگران درخواست افزایش دوباره دستمزد و تشکیل دوباره جلسات شورای عالی کار برای بررسی حقوق کارگران را داشتند، اما تاکنون این درخواست با بن‌بست روبه‌رو بوده است.
اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از اختصاص تسهیلات کسر خدمت یک ماهه برای سربازان ماهر خبر داد و گفت: این طرح مشمول سربازان اعزامی از اول مهر ماه ١۴٠٢ به بعد خواهد شد.