عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

شبکه حمل و نقل عمومی هیچ فرقی با کف خیابان ندارد. حال اگر ما در سراسر تهران و ایران، براساس قانونی مشخص در خیابان‌ها، کوچه‌ها، پیاده‌روها و ساختمان‌ها از حجاب‌بان و تذکر‌دهنده رسمی امر به معروف استفاده می‌کنیم، در متروی تهران هم از آن استفاده شود. ولی حال چگونه است که شبکه متروی تهران تافته جدا بافته از همه مکان‌ها شده است.
«آذر» و «توران»، جزو پنج یوزپلنگ نگهداری‌شده در سایت تکثیر واقع در پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان، درست یک سال پیش در چنین روزی پیدا شدند و اکنون در سلامت هستند.
یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذر ماه این ماه هم در تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
در روزهای پایانی این هفته با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید؛ «بانوی جنگجوی چانسی»، «مدرس» و «از نظر پلیس» از جمله فیلم‌هایی است که آخر هفته از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: مجموعه مسائل کشور به سازمان برنامه و بودجه ارتباط دارد. اگر این سازمان منابع را در زمان مناسب و به مقدار کافی تزریق نکند، کاری پیش نخواهد رفت. بنابراین باید از کارشناسان خبره و با قدرت تحلیل خوب استفاده کنید تا زمانی که تصمیمی گرفته می‌شود و لایحه‌ای تنظیم می‌شود، همه جوانب آن قبل از ارائه به مجلس شورای اسلامی مورد ملاحظه و بررسی قرار گرفته باشد.
یکی از نگرانی هایی که در جامعه وجود دارد و در چند سال اخیر این نگرانی افزایش پیدا کرده، موضوع افزایش فقر و تنگی معیشت در جامعه است. موضوعی که تقریبا اکثر مسئولین هم به نوعی به آن اشــاره کرده اند و موضوع معیشت و سبد خانوار مردم را به کرات هشدار دادند که نسبت به این بخش توجه صورت بگیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بسیج بیشتر از اینکه تشکل باشد، یک فرهنگ است

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: بسیج بیشتر از اینکه تشکل باشد، یک فرهنگ است، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت است که مجموع این‌ها فرهنگ بسیج را شکل می‌دهد.
فضای مجازی با توجه به استفاده فراگیری که دارد در زمینه‌های مختلف زندگی افراد اثر گذار است به همین علت نقش پررنگی در شکل‌گیری نگرش و فکر افراد دارد.
نکات خط کشی جایگاه خودرو از اولین چیزهایی است که مشتریان شما متوجه آن خواهند شد. خط‌ کشی به معنای ارائه یک راهنمای دقیق و مناسب برای نشان دادن مسیرهای مختلف از هم است، این کار به افراد و انواع ماشین‌ها کمک می‌کند تا مسیر خود را از مسیرهای بی‌راهه تشخیص داده و به بهترین راه ممکن هدایت شوند
فرمانده کل انتظامی از دولت خواست هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی را داشته باشد تا این افزایش جریمه‌ها سبب کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات فوتی شود.
هادیان مردم عاشقان آنان هستند. نه آنکه مردم از آنان بترسند. شاید ترس با نظم جور در بیاید ولی با هدایت جور نمی‌شود، مشروط بر اینکه ترس هم مشمول تعداد اندکی از رفتارها شود و بیشتر گزاره‌های نظم اجتماعی را مردم پذیرفته و درونی کرده باشند. اگر خواسته شود که نظم را فقط با زور و قدرت برقرار کنند چنین نظمی به ‌شدت پرهزینه و ناپایدار و شکننده خواهد بود.
اکنون حدود ۳۳نهاد و ارگان هر کدام به نحوی، مسئولیت‌هایی در زمینه کودکان دارند، اما در این میان هنوز برنامه و سیاستی با در نظر گرفتن تغییرات گسترده اجتماعی وجود ندارد.
بســیارى از ما بدون آنکه ریشه بسیارى از وادادگى ها وسرگشــتگى هاى عصبى خود و دیگران را بدانیم دچــار اضطراب و دلهره هاى مجهول مى گردیم. ترس از آینده و نگرانى نســبت به نامشــخص بودن اوضاع اقتصادى بدون هیچ دلیل موجه مبدا صدور بخش قابل توجهى از دلمشغولى ها و دغدغه ها مى گردد.
تعداد فزاینده‌ای از جوانان مجرد هستند. بسیاری از این افراد نمی‌خواهند مجرد باشند. آنان می‌خواهند در یک رابطه باشند. با این وجود، به دلایلی در این باره شانسی ندارند. علت آن چیست؟ چه چیزی آنان را عقب نگه داشته است؟