عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در سال ۹۹ بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده که خط فقر در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. هزینه اجاره مسکن و خوراک و... شرایط را به سمتی برد که شاهد مهاجرت افراد به حومه شهر هستیم، که همین امر هم علاوه برهزینه اجاره، هزینه دوری راه و حمل و نقل و... را نیز بر خانواده‌ها تحمیل کرده و تقریبا شاهد هستیم طبقه متوسط در حال نزدیک شدن به طبقه فرودست است.
معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با پرسون:

حمایت از خانواده‌ها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار دولت

در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را در وزارت کشور دنبال می‌کند و یک نماینده از تمامی وزارتخانه‌ها در آن‌جا حضور دارد و بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد و براساس این بررسی‌ها و منابعی که دولت می‌تواند تأمین کند، تصمیم‌گیری می‌کنند و مرحله به مرحله به خانواده‌ها و صنوف پرداخت می‌کنند.
گزارش پرسون از تداوم کرونا و تورم در جامعه؛

گرانی و تورم بیشتر؛ زیر پوست قرنطینه

نکته جالب توجه در این خصوص آن است که گرانی های بی سابقه اخیر دقیقا و همزمان با محدودیت های شدید کرونایی یا بهتر بگوییم در زیر پوست قرنطینه اتفاق میفتد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بالغ بر ۹۵ درصد از کسبه تهران با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مغازه‌های خود را بسته‌اند و ترددهای شهری هم روزها ۵۰ درصد و شب‌ها ۷۰ درصد کاهش یافته است.
سومین روز اعمال محدودیت های کرونایی با افزایش میزان همراهی مردم با مجریان همراه شده است به گونه ای که انتظار می رود در سایه این همدلی میان دولت و ملت، سیاهی شوم ناشی از این ویروس جهانی کمرنگ تر شود.

بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های شهرهای قرمز که از امروز ـ شنبه ـ آغاز شد، درخصوص رفت و آمد مشاغل هماهنگ شده از جمله خبرنگاران در ساعات ممنوعیت، با هماهنگی فرمانداری‌ها و راهور اقدام می‌شود و جریمه شامل آنها نمی‌شود.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران در گفت و گو با پرسون؛

والدین، نباید مالک مطلق کودک باشند

یک جامعه شناس گفت: باید برای کودکان کار خانه هایی امن در نظر گرفته شود تا خطر تجاوز آنها را تهدید نکند.
پرسون گزارش می دهد؛ از تجاوز به کودکان کار تا سکوت مسئولین

هیس...کودک کار گریه نمی کند!

یک جامعه شناس گفت: وقتی کودک کاری مورد آزار جنسی قرار گیرد ترس او از این موصوع ریخته می شود و با نگاه کینه و انتقام از جامعه رشد می کند.
یک مسئول سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در قالب عملیات حاج قاسم سلیمانی، جهادی‌های تهران اعم از نیروهای بسیجی، هیأتی، دانشجویی، جهادی و طلاب فعال شده‌اند و در عرصه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی هستند.
یادداشت/ در نگاه مدیران اجرایی، توسعه یعنی پیشرفت همه جانبه؛ اما واقعاً توسعه یعنی همه چیز پیشرفت کند؟ آن وقت از کجا به فهمیم که توسعه اتفاق افتاده است؟ وقتی دقیقاً نمی دانیم بعد از این که توسعه کامل و همه جانبه اتفاق بیفتد قرار است ما چطور و چگونه باشیم و چه تغییراتی در زندگی ما بیفتد یعنی یک جای کار می لنگد.
بیشترشان بیکار نشسته‌اند، با تلفن صحبت می‌کنند یا صندلی‌شان را جلوی مغازه گذاشته‌اند و منتظر مشتری‌اند. حالا که قیمت دلار مثل نوار قلب بالا و پایین می‌شود و کار آنها هم مستقیم به دلار وصل است، کار و بارشان از سکه افتاده است.