مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

با وجود چالش‌هایی نظیر استرداد مالیات ارزش افزوده صادرات یا مصائب بازگشت ارز صادراتی؛ صادرکنندگان چگونه می‌توانند به سیاست‌های توسعه صادرات دولت اعتماد کنند؟

بدترین نسخه از «بهترین مالیات ملکی» دنیا، در بازار مسکن ایران اکران شد. نرخ‌ها و ارقام تعیین‌شده از سوی دولت برای «مالیات سالانه بر املاک لوکس» این‌طور القا می‌کند که کمر ملاکان خواهد شکست؛ اما واقعیت عکس این است. مطابق این ابلاغیه جدید، مالک یک آپارتمان ۱۵میلیارد تومانی که در متن ابلاغیه، «ملک لوکس» معرفی شده است، مشمول پرداخت فقط ۵میلیون تومان مالیات سالانه می‌شود. این در حالی است که شارژ سالانه همین واحد در تهران چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان است که به مراتب از مالیات تدارک دیده‌شده، بیشتر است.
ایالات متحده به پناهگاه امن مالیاتی تبدیل شده است؛ زیرا از دهه ۱۹۹۰ تعدادی از ایالت‌‌‌ها قوانین خود را تغییر دادند تا بتوانند به شرکت‌های صوری بی‌نام خدمات ارائه دهند و این تغییر در قوانین، سبب جذب ثروتمندترین افراد آمریکایی و خارجی و شامل افرادی می‌شود که ثروت خود را از فعالیت‌‌‌های غیرقانونی به دست آورده‌‌‌اند.
موضوعی که در اسناد پاندورا قابل‌توجه است، منبع درآمد میلیاردرهاست. ۱۵میلیاردر که در خارج، شرکت‌هایی ثبت کرده‌‌‌اند، به اتهام فساد مالی و اعمال خلاف قانون با تحریم‌های بین‌المللی مواجه‌اند. در اکثر این موارد، شرکت‌های صوری میلیاردرها که در خارج ثبت شده‌اند، آنها را قادر ساخته تا در فساد مالی که در دولت ریشه دارد، مشارکت داشته باشند.
یک کارشناس مالیاتی تشریح کرد؛

مالیات‌های جدید؛ قانونی یا غیرقانونی؟

هر گونه مالیاتی می‌تواند وضع گردد ولی با تدوین و حکم قانون. پس نمی‌توان گفت که آیا از فلان چیز می‌توان مالیات گرفت یا نه، باید پرسید که آیا مالیاتی که قصد اخذ آن را دارند بر اساس قانون است یا خیر؟
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حقوق، دریافت وام، تبدیل شکلی از دارایی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند، مشمول اخذ مالیات نیستند.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه رویکرد تنظیم گری در بازار و تأمین منابع مالی دولت را دارد، مکانیزم‌های تعریف شده در این قانون به نحوی مشخص شده که از ورود هر گونه سوداگر به این بازار برای منفعت طلبی جلوگیری کند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از دلایل عدم رشد سهم مالیات این است که برخی از افراد صاحب درآمدهای بالاتر با روابط ناسالمی که وجود دارد از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. از طرف دیگر سیستم اداری و اجرایی نیز توانایی لازم برای اخذ مالیات از صاحبان درآمد بالا را نداشته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

آمار خانه‌های خالی بیش از رقم اعلام شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی نسبت به شناسایی واحدهای باقی مانده خالی و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

پرسون از رویدادهای سیاسی ایران در هفته گذشته می گوید؛

از طعنه به قالیباف تا سکوت رسانه‌ای روحانی!

در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: نظام مالیاتی در کشور ما توان تحقق درآمدهای پایدار برای دولت، بازتوزیع ثروت و جلوگیری از فعالیت‌های مخل تولید را ندارد.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان این که اینفلوئنسرها و فعالیت‌شان در فضای مجازی به عنوان شغل محسوب می‌شود، تاکید کرد درآمد این افراد طبق ضوابط مالیات بر درآمد، همانند سایر شاغلین مشمول این مالیات خواهد شد.