مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

یک کارشناس اقتصادی در واکنش به قانونی شدن دستفروشی در کشور گفت: بحث اخذ مالیات برای تمامی مشاغل مطرح است و خاص دستفروشان نیست و بعید است مالیات زیادی از فعالیت دستفروشان اخذ شود به دلیل اینکه این قشر از جامعه درآمد آنچنانی ندارند و در بخش درآمدهای حداقلی قرار می‌گیرند مگر آنکه درآمدهای بالایی از این کار کسب کنند.
شرکت حسابداری یک شرکت حقوقی است که خدمات حسابداری و مالی را برای مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت‌ها معمولاً توسط حسابداران و حسابرسان تشکیل می‌شوند و به مشتریان خدماتی مانند تهیه و تنظیم صورت‌های مالی، انجام حسابرسی، مشاوره‌های مالی و مالیاتی، تحلیل مالی و غیره ارائه می‌دهند.
شرکت حسابداری یک نوع سازمان است که به تحقیق، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و مالیاتی مشغول است. این شرکت‌ها به شرکت‌ها و افراد کمک می‌کنند تا اطلاعات مالی خود را برای مدیریت بهتر کسب و کار و انجام تصمیم‌های مالی صحیح بهبود دهند. همچنین، آن‌ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا مالیات خود را بهینه کنند و از مزایای مالیاتی حداکثر استفاده را ببرند.
شرکت حسابداری یک نهاد یا شرکتی است که به صورت حرفه ای به ارائه خدمات حسابداری و مالی برای مشتریان خود می‌پردازد. این شرکت‌ها معمولاً تیم‌هایی از حسابداران و متخصصان مالی دارند که برای انجام وظایف حسابداری و مالی مورد نیاز مشتریان خود آماده‌اند.
رییس سازمان امور مالیاتی از برقراری دو مالیات جدید در آینده خبر داد و تاکید نمود: یکی از مهمترین سیاست‌های ما این است که فضای فعالیت غیرمولد را پرهزینه کنیم و در کنار این کار هزینه‌عای مالیاتی کارهای شفاف و مولد را کاهش دهیم
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: با پیگیری فراوان موفق شدیم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل را ۳ برابر افزایش دهیم.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه با افزایش مالیات ستانی از مصرف مردم، سفره مردم کوچک و کوچک‌تر خواهد شد، گفت: این افزایش بر قیمت کالاهای مصرفی تأثیر تورمی خواهد گذاشت.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد و مالیات بر درآمد مشاغل را تعیین کردند.
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۳ خودروهایی که قیمت روز آنان بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، مشمول مالیات خواهند شد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا در مجلس سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا بخشی از درآمد ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان اختصاص دهد.
چندی پیش در پی ابلاغ یک بخشنامه مالیاتی، شایعاتی در حوزه بازار طلا مبنی بر اینکه قرار است مالیات جدید از معاملات طلا دریافت شود، مطرح شد. بلافاصله این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی و حتی وزیر اقتصاد تکذیب شد اما حواشی همچنان ادامه داشت.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برخورداری از معافیت‌های پایه و مازاد مالیاتی مشروط به شروط مختلفی است که یکی از آن‌ها در حوزه خانواده است و اگر خانواده تعداد فرزندان بیشتری داشته باشد، معافیت‌های بیشتری شامل شان می‌شود.
رئیس سازمان مالیاتی گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده و حدود ۹۰ درصد از مالیات این بخش، زیر ۲۰ میلیون تومان محاسبه شده است و به صورت میانگین اصناف، حدود ۶ میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.