دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

شهر ارواح معمولا در فیلم‌ها و داستان‌ها به چشم می‌خورد، اما در عالم واقعیت هم این شهرها وجود دارند. قصد داریم به ۱۵ مورد از جالب‌ترین مناطق متروکه سراسر کره زمین اشاره کنیم و با آن‌ها آشنا شویم.
پیشگویی مرگ یکی از کارهایی است که اگر انجام شود باورکردنی نیست، اینکه شخصی نحوه مرگ خود را حدس بزند اتفاقی عجیب و باورنکردنی است اما موارد این چنینی در دنیا اتفاق افتاده است.
به معرفی شهر دزفول پرداختیم و هرآنچه باید درباره این شهر بدانید را در این مطلب عنوان کردیم. اطلاعاتی که برای سفر به این شهر لازم دارید را ذکر کردیم؛ همینطور، از آداب و رسوم این شهر، حمل و نقل، آب و هوا و تاریخچه نیز گفتیم.
کتاب‌های مناسب برای افزایش اطلاعات عمومی بسیار متنوع هستند. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی برای سلیقه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.
مجله پرسون؛ شناخت آداب و رسوم؛

آشنایی با مراسم گرنگعو مردم خوزستان

در طول تاریخ هرقومی آداب ورسوم خاصی برای خود دارد که این رسومات از زمانهای قدیم سینه به سینه و دست به دست در بین مردم گشته و امروزه برای نسل جدید به یادگار مانده است و مردم آن قومیت برای زنده نگه داشتن آن تلاش کرده اند و به آن افتخار می کنند. مردم عرب نشین خوزستان جشن گرنگعو برگزار می کنند که در مطلب زیر آشنا می شوید.
به سرقت رفتن خودرو کابوس بی‌پایان صاحبان اتومبیل است. امکان ندارد کسی این کابوس بی‌تکرار را نادیده بگیرد چرا که مسئله امنیت خودرو و خطر همیشگی سرقت آن، مشکلات زیادی را برای صاحبان اتومبیل به وجود آورده است.
در این مطلب با تعدادی از قوانین عجیب و غریب سایر کشورها که افراد با رعایت نکردن آن‌ها مجبور به پرداخت جریمه یا تحمل مجازات می‌شوند آشنا می‌شوید.
در برخی از شرایط، وقتی زن مهریه‌اش را مطالبه کرده و مرد ملزم به پرداخت آن می‌شود، قانون مهریه را نصف می‌کند.
ترفند های واتساپ میتواند بسیار جذاب باشد چرا که اپلیکیشن واتساپ یا واتس اپ (WhatsApp) در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان موجود محسوب می‌شود. اما این برنامه شامل قابلیت‌های و ترفندهای خاصی می‌شود که اغلب کاربران از آن‌ها مطلع نیستند.
متاورس یا همان فراجهان در حال گسترش است و در این واقعیت شکی وجود ندارد. بنابراین، می‌توان حدس زد که بازی‌های متاورس در سال‌های آینده تیترهای اصلی اخبار را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های محبوب متاورس همچنان در دست توسعه هستند و روز به روز ارتقاء پیدا می‌کنند.