دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

وقتی که هموگلوبین در ریه‌ها اکسیژن را دریافت می‌کند، خون به رنگ قرمز آلبالویی روشن است. این همان خونی است که به سمت شریان‌ها رفته و به بافت‌های مختلف بدن می‌رسد.
شمار زیادی از محققان در سراسر دنیا معتقد هستند که کمک والدین به فرزندان خود برای انجام تکالیف مزایای زیادی دارد. روانشناسان دانشگاه ایلینوی دریافتند که هرچه والدین بیشتر درگیر تحصیلات فرزندان خود باشند، پیشرفت تحصیلی، انگیزه و سازگاری اجتماعی فرزندان (بدون توجه به سن، نژاد یا وضعیت اقتصادی -اجتماعی کودک) بهتر است.
اگر شما هم به خواندن ضرب المثل ها علاقه دارید با ما همراه باشید تا داستان ضرب المثل اگر خدا بخواهد همه را یکسان می کند را بخوانید.
اگر جز افرادی هستید که بیشتر روز را به واسطه شغل و فعالیت خود به صورت نشسته می گذرانید در این مطلب همراه شوید زیرا به موضوع ورزش پشت میز نشین ها پرداخته ایم.
می توان گفت لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش های ساکشن ( پیکرتراشی ) کمترین زمان و ریکاوری را می طلبد. از آنجایی که در این جراحی از لیزر استفاده می شود، کمترین میزان تهاجم به بدن وجود دارد.همچنین با این روش به دلیل آسیب کمتر به بافت های پوست، روند چروک شدن پوست در مقایسه با روش های دیگر بهتر انجام می شود.
شاید برایتان جالب باشد بگویم به همان اندازه که مهارت جرأتمندی و نه گفتن اهمیت بسیاری در زندگی ما انسان ها دارد توانایی نه شنیدن هم اهمیت زیادی دارد.
نه شنیدن به ویژه در روابط صمیمی، حس طرد شدن به ما می دهد این حس که تو به اندازه کافی خوب و دوست داشتنی نیستی.
خطوط هوایی روش‌های جدید سوار شدن به هواپیما را آزمایش کرده‌اند، اکثر آن‌ها از سوار شدن از در جلو هواپیما استفاده می‌کنند. جنبه‌های زیادی از سفر با هواپیما وجود دارد که برای یک مسافر معمولی منطقی نیست، از هزینه‌هایی که باعث افزایش قیمت بلیت می‌شود تا کد‌های مبهم فرودگاه. با این حال، یکی از بزرگترین راز‌ها این است که چرا مسافران از در جلوی هواپیما‌ها سوار می‌شوند نه از عقب.
رکورد‌های علمی جدید هر سال ثبت می‌شوند و سال ۲۰۲۲ نیز استثنا نبود. یک غول باکتریایی، یک ابرکامپیوتر بی‌اندازه سریع و یک سیاهچاله نزدیک از قابل‌توجه‌ترین شگفتی‌های امسال هستند. اولین جراحی شناخته‌شده یک عمل قطع پا بوده؛ این نتیجه‌ای است که پژوهشگران پس از بررسی اسکلت فردی که حدود ۳۱٬۰۰۰ سال قبل در جزیره بورنئوی اندونزی زندگی می‌کرده، به آن رسیدند. استخوان ترمیم‌شده در جایی که پایین پای چپ او قطع شده بود، نشان می‌دهد که فرد چند سال پس از عمل زنده مانده بود. این کشف، ریشه‌های عمل جراحی را حدود ۲۰٬۰۰۰ سال به عقب برمی‌گرداند.
در کشور ما نیز مهد کودک‌های بسیاری، کودکان زیر یک سال را نیز پذیرش می‌کنند. برای سپردن این کودکان به مهد کودک، لازم است به نکات مهمی توجه داشته باشیم. در این مطلب به بررسی این موارد می‌پردازیم.
روابط اجتماعی افراد اوتیسمی بسیار ضعیف و از جنسی بسیار متفاوت با دیگران است. یعنی شما نمی‌توانید روابط عاطفی و اجتماعی که با دیگران دارید، با آن‌ها هم داشته‌باشید.
حقیقت این است که تمام انواع مشکلات در همه‌ی ما، تنها یک ریشه‌ی واقعی دارد: ترس! گروهی به دنبال درمانِ درد و راه‌حل فائق آمدن بر آن هستند، اما مابقی افراد که هنوز این پاسخ برای‌شان بدیهی نشده، مدام از خود می‌پرسند: چرا مسائل مالی، عاطفی یا تعلل‌هایی که داشته‌ام ناشی از ترس هستند؟
انسان‌ها مدت‌هاست که به حیله‌گری کلاغ‌ها و زاغ‌ها پی برده‌اند، همانطور که قرن‌ها در ادبیات فولکلور آن‌ها را دزد، حیله‌گر، حل‌کننده مشکلات، مشاوران خردمند خدایان یا حتی خود خدایان می‌دانستند.
در بین مراحل سنی که هر فرد آن‌ها را طی می‌کند، نوجوانی می‌تواند سخت‌ترین مرحله زندگی باشد. درگیری و چالش‌های این دوره بسیار گسترده و موارد متعددی را شامل می‌شود. هر چه خانواده آگاهی و درک بهتری از این دوره و چالش‌های آن داشته باشند، بهتر می‌توانند بستر مناسب را برای شکل‌گیری شخصیتی قوی و سازنده در نوجوان خود فراهم کنند.
تکنیک‌های والدین در خواباندن کودکان به طور قابل‌توجهی با ویژگی‌های مزاجی فرزندشان در فرهنگ‌های مختلف مرتبط است و به طور بالقوه بر رشد آن‌ها تأثیر می‌گذارد