علی دایی نخواست یا نتوانست با رونالدو در تهران دیدار کند؟

شایعات مختلفی شکل گرفته که تعدادی از آن‌ها خبر از این می‌دهد که دایی می‌خواست رونالدو را ببیند؛ ولی نتوانست، تعدادی دیگر می‌گویند دایی نمی‌خواست با واسطه رونالدو را ببیند و عده‌ای هم می‌گویند اجازه چنین ملاقاتی به علی دایی داده نشده است.
تصویر علی دایی نخواست یا نتوانست با رونالدو در تهران دیدار کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کریستیانو رونالدو به همراه باشگاه النصر چند روزی می‌شود که ایران را ترک کرده و حتی در لیگ عربستان هم خلاف لیگ ایران که به دلایلی عجیب‌و‌غریب تعطیل شده، به میدان رفته و دوباره کسب امتیاز کرده‌اند. با وجود سپری‌شدن چندین روز از حضور رونالدو در ایران، حواشی این حضور همچنان در فضای رسانه‌ای وجود دارد؛ به‌ویژه تحلیل‌های متفاوت رفتارشناختی از نوع استقبالی که در ایران از کریستیانو رونالدو شد. در کنار این موارد، یک موضوع حساس دیگر هم ظاهرا در حال شکل‌گیری بود که نهایتا بدون آنکه دلیلی اصلی‌اش مشخص شود، لغو شد.

ماجرا مربوط به شایعه ملاقات احتمالی علی دایی با کریستیانو رونالدو، برترین گل‌زنان ملی تاریخ فوتبال دنیا است. دایی تا مدت‌ها بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال، رکورددار گل‌های زده ملی بود. این رکورد را کریستیانو رونالدو سرانجام شکست و از اسطوره فوتبال ایران عبور کرد. زمانی که رونالدو رکورد علی دایی را شکست، دایی در اینستاگرام پیامی برای رونالدو منتشر و از او تعریف و تمجید کرد. رونالدو هم پاسخ اینستاگرامی علی دایی را با متنی دلنشین داد تا پیوند این دو نفر رفته‌رفته وارد فاز جدیدتری شود. آن زمان که رونالدو از رکورد علی دایی عبور کرد، شایعه شد که فدراسیون فوتبال وقت ایران در نظر دارد قرار ملاقاتی بین علی دایی و کریستیانو رونالدو با هماهنگی سفارت ایران در پرتغال ترتیب دهد. بعد‌ها یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال خبر داد که کریس رونالدو گفته بود به دلیل مشغله زیادی که دارد، نمی‌تواند در موعد تأیید‌شده، خودش را به این قرار برساند؛ ولی می‌تواند هماهنگ کند مادرش به نمایندگی از او به ملاقات علی دایی برود.

آن قرار ملاقات نهایی نشد تا اینکه بالاخره با نزدیک‌شدن زمان حضور رونالدو در ایران، دوباره این شایعه بر سر زبان بیفتد که مسئولان باشگاه پرسپولیس و البته فدراسیون فوتبال در نظر دارند قرار ملاقاتی بین علی دایی و کریستیانو رونالدو ترتیب دهند. ابتدا عنوان شد که دایی برای ملاقات رونالدو، به همراه مدیرعامل پرسپولیس به فرودگاه خواهد رفت. این موضوعی بود که باشگاه پرسپولیس هم با صدور بیانیه‌ای که چند ساعت بعد آن را از روی سایتش برداشت، رسمی کرد. حتی یکی، دو ویدئوی عجیب‌و‌غریب هم در فضای مجازی منتشر شد که مثلا علی دایی در حال رفتن به فرودگاه برای ملاقات با کریستیانو رونالدو است.

انتشار تصاویر استقبال از رونالدو در فرودگاه که البته حرف‌و‌حدیث فراوانی هم داشت، نشان داد که خبری از علی دایی در آن مراسم نیست. کمی بعد شایعه شد که دایی برای ملاقات رونالدو به هتل اسپیناس خواهد رفت؛ ولی سرانجام این ملاقات نهایی نشد تا دو نفر از برترین گل‌زنان ملی تاریخ فوتبال، فرصت ملاقات در تهران را از دست بدهند. از زمانی که مشخص شده دایی و رونالدو نتوانسته‌اند همدیگر را ببینند، شایعات مختلفی شکل گرفته که تعدادی از آن‌ها خبر از این می‌دهد که دایی می‌خواست رونالدو را ببیند؛ ولی نتوانست، تعدادی دیگر می‌گویند دایی نمی‌خواست با واسطه رونالدو را ببیند و عده‌ای هم می‌گویند اجازه چنین ملاقاتی به علی دایی داده نشده است.

دایی نتوانست رونالدو را ببیند

این را که علی دایی می‌خواسته رونالدو را ببیند، ولی موفق به دیدار با او نشده، می‌توان از لابه‌لای صحبت‌های رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، پی برد. او که متهم شده بود بدون هماهنگی، خبر ملاقات دایی با رونالدو را از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده، در جمع خبرنگاران گفت: «بنا بود بیاید. گفت دوست دارم بیایم با رونالدو دیداری داشته باشم. با من هم قرار داشت، ولی ظاهرا باید به دادگاهی می‌رفت که طول کشید. به من هم زنگ زد. خودش شب قبل با من قرار گذاشت، ولی کاری برایش پیش آمد. در ساعتی به من زد و گفت کارم تمام شده و اگر همین الان بیایم دیر می‌شود. او می‌خواست بیاید. مثل اینکه در راه باشید و تصادف شود، بعد بگویید چرا تصادف شده است؟!». علی دایی واکنشی نسبت به این اظهارات نداشت تا شایعه سوم که اجازه ملاقات به دایی با رونالدو را نداده‌اند، قوت بگیرد؛ آن‌هم درحالی‌که رضا درویش نیز درباره داستان دادگاه علی دایی توضیح شفافی نداده بود.

دایی نخواست رونالدو را ببیند

این ماجرا یک روایت دیگر هم دارد که از سوی علی دایی و نزدیکانش نقل می‌شود. اولین باری که شایعه ملاقات دایی با رونالدو شکل گرفت، هنوز فوق‌ستاره پرتغالی به ایران نیامده بود. آن روز‌ها این‌طور عنوان شد که مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس قصد دارند این ملاقات را جوش دهند؛ ولی دایی در صحبت‌های کوتاهی که ایسنا منتشر کرد، با لحنی عصبانی درباره این شایعه واکنش نشان داد. او گفت نیازی به واسطه برای دیدن رونالدو ندارد. علی دایی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی فدراسیون فوتبال یا باشگاه پرسپولیس تماسی با او برای دیدار با رونالدو گرفته شده است؟ گفت: «نه! صحبتی با من نشده است. چنین موضوعاتی گمانه‌زنی رسانه‌هاست. اگر قرار باشد دیداری میان من و رونالدو باشد، خودمان ترتیب آن را می‌دهیم. درباره این موضوع کسی با من صحبتی نکرده و دوست هم ندارم صحتبی بکنند». مشابه با این واکنش را محمد دایی، برادر علی دایی، در صحبت‌هایی که اعتمادآنلاین منتشر کرده، داشته است. او حتی تندتر از خود دایی هم به این موضوع ورود کرده است. محمد دایی، برادر علی دایی، درباره این خبر و اینکه درویش از علی دایی دعوت کرده به ملاقات رونالدو برود، گفت: «این‌ها چه کسی هستند که بخواهند علی‌آقا را دعوت کنند؟ او دلش بخواهد به دیدن رونالدو می‌رود و دلش نخواهد نمی‌رود!».

حالا همین دو یا سه پارگی روایت درباره شایعه ملاقات علی دایی با کریس رونالدو، به ابهام موجود درباره این ملاقات احتمالی افزوده است و افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت، هرکدام یکی از روایت‌ها را باور داشته و روی درستی آن تأکید می‌کنند.

منبع: روزنامه شرق

521186