دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

خیابان مولوی و یادگار اسماعیل بزاز، بعد از خیابان مختاری حالا به دومین تقاطع مهم خیابان وحدت اسلامی بدل شده است، اما نام اسماعیل بزاز روی هیچ تابلویی دیده نمی شود. ماجرا به دوره ای برمی گردد که رضا پهلوی دستور داد نام چهار شاعر بزرگ ایرانی را روی چهار خیابان بزرگ تهران بگذارند.
History Supreme گران ترین قایق بادبانی جهان است. این قایق توسط استوارت هیوز برای یک تاجر ناشناس مالزیایی طراحی شده است. گزارش ها حدس می زنند که تاجر رابرت کوک، بنیانگذار زنجیره هتل ها و استراحتگاه های شانگری لا با ثروت خالص بیش از ۱۲ میلیارد دلار بر اساس داده‌های فوربس است.
عشق به اتومبیل های کمیاب و عجیب در میان خانواده‌های سلطنتی در کشورهای نفت خیز خاورمیانه مشهور است. با داشتن موجودی بانکی عظیم، جای تعجب نیست که بسیاری از ثروتمندترین خانواده های سلطنتی منطقه دارای برخی از چشمگیرترین مجموعه های اتومبیل در جهان هستند.
روزگاری در محله‌های شمال شهر نه تنها خبری از خودروهای لاکچری نبود، بلکه به ندرت می‌شد در مسیرهای اصلی دسترسی به آن آبادی‌ها اتومبیل دید. اما قصه اولین اتوبوس‌هایی که ساکنان آبادی‌های شمیران را به تهران می‌رساند کمی متفاوت است. هنوز برخی موسفیدان محله آن اتوبوس‌های خاطره‌انگیر را به یاد دارند.
شامگاه شنبه هم در این مسجد مراسم ترحیم مادر اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق برگزار شد و جمع کثیری از چهره‌های مشهور، اغلب از سیاسی‌ها ولی حتی برخی چهره‌های ورزشی در این مراسم حضور پیدا کردند.

جاده ها در نوع خود جالب و دیدنی هستند اما از طرفی برخی جاده ها ضمن آنکه دیدنی و سرشار از جذابیت هستند،خطرناک هم هستند. در مجله خبری پرسون با برخی از این جاده های حیرت آور و خطرناک آشنا شده ایم که با هم می بینیم