رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«ران سیفس جونز»، بازیگر برنده جایزه امی که بیشتر برای بازی در نقش ویلیام هیل در سریال «This Is Us» (این ما هستیم) شهرت داشت، در سن ۶۶ سال درگذشت.

بیش از ۴۰ سال برنامه‌سازی مذهبی برای ایام محرم در تلویزیون، مسیرهای متعددی را برای جلب نظر مخاطب آزموده که بعضی موفق بوده و برخی دیگر به اندازه کافی توان جذب بیننده را نداشته است.

مجری برنامه تلویزیونی «رنگین‌کمان» گفت: وقتی تکیه‌گاهت در زندگی ائمه‌اند هیچ وقت اجازه نمی‌دهند که در مشکلات زندگی غرق شوی و همه‌چیز موقتی می‌آید و می‌رود. امام حسین نمی‌گذارد تو لنگ چیزی بمانی. من مفهوم معرفت و وفاداری را از امام حسین(ع) آموخته‌ام.
همزمان با ادامه روند تولید سریال «مادرخوانده» به کارگردانی و نویسندگی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی مهدی یاری، از گریم بهاره کیان افشار در این سریال رونمایی شد.

رادیو اربعین در آستانه دهمین سال، فعالیت خود را در خیمةالحسین (ع) میدان هفت‌تیر با حضور معاون صدا، وزیر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان آغاز کرد. معاون صدا با تاکید براینکه یکی از مهمترین حلقه‌های رادیو اربعین ارتباط مخاطبین با شبکه است از تولید ۱۲ عنوان برنامه ویژه رادیو اربعین خبر داد.
بیست و پنجمین قسمت مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک» با پخش گزیده‌ای از برنامه «شما و سیما» که سال ۱۳۷۴ از شبکه یک روانه آنتن شده بود، همراه مخاطبان شبکه دو خواهد بود.

مینی‌سریال «خائن‌کُشی» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی از جمعه ۳شهریور، ساعت ۹صبح به صورت اختصاصی در نماوا پخش خواهد شد.

روزنامه سازندگی نوشت: دو مجری و بازیگر مشهور ، چه به تلویزیون برگردند یا نه، این واقعیت در اذهان عموم جاافتاده است که پروژه خالص سازی در صداوسیما کاملا شکست خورده و مدیران این رسانه هم به آن اعتراف دارند.
دولت ترکیه که سال‌هاست در پی ثبت نام «مولوی» به عنوان شاعری ترک و یکی از مفاخر این کشور است، با تولید و پخش سریالی درباره این شاعر پرآوازه ایرانی، قدم‌های جدید و جدی را در این حوزه برداشت.