رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دو مطالعه جدید نشان می‌دهد حتی میزان متوسط ​​تماشای تلویزیون، بزرگسالان را در معرض پیری زودرس و آتروفی یا کوچک شدن مغز قرار می دهد.
با قرعه کشی برنامه های انتخاباتی نامزدها در رادیو و تلویزیون، زمان برگزاری مناظره های انتخاباتی هم مشخص شد؛ این در حالی است که تاکنون درباره مجری این برنامه ها اعلامی رسمی انجام نشده است.
قاضی‌زاده هاشمی درباره زمان مناظره زنده نامزد‌ها گفت: مناظره بین نامزد‌های انتخاباتی هر کدام به مدت سه ساعت است و این مناظره از تلویزیون پخش زنده خواهد شد. علاوه بر این اگر نامزدی به نامزد دیگر تهمت، توهین و یا افترا بزند و زمان آن فرد برای پاسخ دادن به این تهمت‌ها به اتمام رسیده باشد، با نظر کمیسیون به او برای دفاع از خود وقت داده می‌شود.
محمد کاسبی بازیگر سریال «سر دلبران» گفت: طبیعتا همه ما نگران سلامتی خود و خانواده خودمان هستیم اما از سویی نمی توان تولیدات را تعطیل کرد زیرا قشر بزرگی از خانواده سینما و تلویزیون هم اکنون از این راه امرار معاش می کنند.
فیلم سینمایی «پهلوان هرگز نمی میرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کریمی با تکیه بر مضامین جوانمردی و پهلوانی شنبه ۸ خرداد روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

هرمز شجاعی مهر می‌گوید برای اجرای برنامه های سیاسی ساخته نشده، زیرا دوست دارد با مردم درباره دغدغه‌های اجتماعی‌شان صحبت کند. او همچنین حضور مجریان زن در برنامه‌های سیاسی را گامی مهم می داند و حتی تاکید می‌کند که مجریان زن می‌توانند برنامه‌های سیاسی را بهتر و دقیق تر مدیریت کنند.
فصل نهم مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» پس از شناخت نفرات نهایی خود در رشته های گویندگی، خوانندگی و قصه گویی از شنبه ۸ خرداد، بخش بازیگری را آغاز می‌کند.
فصل جدید همکاری های بین المللی رادیو نمایش و بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تولید و پخش نمایش رادیویی برای مجموعه فرهنگی تالار شهر سارایوو و موزه ویچنیتسا آغاز شد.
برنامه تلویزیونی «سینما آی‌فیلم» این هفته به فیلم سینمایی «لاله» به‌ نویسندگی و کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد اختصاص دارد.

طرفداران سریال اسپانیایی Money Heist اکنون ماه هاست که انتظار اعلام تاریخ دقیق انتشار فصل پنجم و پایانی این سریال بسیار پرطرفدار را می کشند، بعد از آنکه فصل چهارم با سکانسی به پایان رسید که شخصیت محبوب سریال را در معرض خطری بی سابقه به تصویر می کشید. این سکانس پایانی فصل چهارم یکی از پرتعلیق ترین سکانس های این سریال به شمار می آید.