رادیو اقتصاد از کودکان «ثروتمند کوچک» می‌سازد

برنامه «ثروتمند کوچک» در رادیو اقتصاد سطح سواد مالی کودکان را بالا می برد.
تصویر رادیو اقتصاد از کودکان «ثروتمند کوچک» می‌سازد

به گزارش سایت خبری پرسون، پریا جمالیان تهیه‌کننده برنامه «ثروتمند کوچک» که از رادیو اقتصاد پخش می‌شود درباره این برنامه بیان کرد: یکی از مباحث مهم در آموزش به کودکان و نوجوانان، سواد مالی است. سواد مالی به‌عنوان ترکیبی از آگاهی، دانش، مهارت و نگرش لازم برای تصمیم‌گیری های مالی است که در نهایت منجر به رفاه مالی شخص می‌شود.

وی در مورد الزام برنامه‌سازی برای کودکان با مباحث مالی گفت: آنچه تاکنون در مدارس به دانش آموزان یاد داده شده قرار است به ندرت موضوعات کاربردی همانند پس‌انداز کردن را که لازمه رشد و توسعه فردی و خانوادگی و اقتصادی هر جامعه است، در بر گرفته است. بدین منظور این برنامه در نظر دارد با معرفی کتب کودکان و نوجوانان، به صورت روایت و یا نمایش ترکیبی، مباحث اولیه و کاربردی در زمینه سواد مالی و اقتصادی را به آن‌ها آموزش داد.

جمالیان در پایان با اشاره به معضل کودکان که آشنایی درستی با نحوه هزینه کردن و امور اقتصادی متناسب خود ندارند اظهار کرد: این برنامه منجر به آموزش مباحث اقتصادی برای کودکان و نوجوانان می‌شود و در نهایت راهنمایی برای رسیدن به خواسته‌هایشان در زندگی و بزرگسالی خواهد بود.

برنامه «ثروتمند کوچک» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

منبع: مهر

365262