رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بازیگران و چهره‌های فرهنگی‌ هنری به معرفی یک کتاب و خواندن قسمت‌هایی از آن کتاب‌ در برنامه تلویزیونی «برگ اول» که به‌تازگی در شبکه آی‌فیلم تولید شده می پردازند.
بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما هم به سریالی تبدیل شده که در هر قسمت تصور می‌شود پایان یافته اما قسمت‌های بعدی مهیج‌تر می‌شود. در اذهان هست که مجری برنامه «نود» که نزدیک به دو دهه در شبکه سوم سیما جایگاه ویژه‌ای داشت و حتی در سال‌های اخیر که ریزش مخاطبان تلویزیون مشهودتر از قبل شده همیشه برنامه‌اش در لیست پربیننده‌های تلویزیون قرار داشت به یکباره با تصمیم تلویزیون از شبکه سه کنار گذاشته شد و برنامه «نود» هم که برای سال‌ها بدون وقفه روی آنتن بود، تعطیل شد تا محمدحسین میثاقی و برنامه «فوتبال‌برتر» جایگزین عادل فردوسی‌پور و برنامه محبوبش شوند. میثاقی هیچ‌گاه نتوانست جایگاه فردوسی‌پور را به دست بیاورد چرا که عادل فقط یک مجری نبود بلکه با جامعه خودش ارتباط اجتماعی برقرار کرده و همراه آنان بود بنابراین محبوبیتش قابل مقایسه با دیگران نبود و نیست.
رئیس سازمان صداوسیما گفت: اگر بتوانیم یکی از مشکلات اساسی خوزستان را حل کنیم، توانایی غلبه بر همه مشکلات کشور را نیز داریم و برای تحول در صداوسیما به حضور و نظرات همگان نیاز داریم.
در شبکه نمایش، این هفته آثار «لینو ونتورا» بازیگر فقید ایتالیایی مرور می‌شود، «شوخی ممنوع»، «لحظه صید»، «عموی خسیس من»، «الف... امنیت»، «ایکس ری»، «آسمان هشتم»، «مومیایی ۳» نیز در بخش فیلم‌ها و تله فیلم‌های ایرانی نمایش داده می‌شود.