مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح سینما تئاتر رامسر در هتل بزرگ رامسر پس از انجام یک دوره مرمتی زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی خبر داد.
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: محور کندوان ساعت ۶صبح روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن تا ساعت ۲۴ بامداد سه‌شنبه دوم اسفند ماه امسال مسدود می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارتباطات پایدار صندوق‌های رأی در انتخابات فراهم شده است و مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تکمیل ۱۲ طرح زیرساختی بخش آب توسط این دستگاه خبر داد وگفت: این طرح ها شامل یک مجتمع آبرسانی روستایی، پنج طرح تامین آب کشاورزی و ۶ دیوار حفاظتی است.
مدیر مخابرات منطقه مازندران با بیان اینکه تکنولوژی ۵G را یکی از بروزترین راه‌های ارتباطی است، اظهار کرد: تکنولوژی ۵G پهنای باند تلفن همراه است که در نهایت جایگزین یا تقویت کننده اتصال ۴G خواهد شد، تصریح کرد: با این تکنولوژی سرعت دانلود و آپلود بسیار سریع‌تر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان گفت: برخی از این ساخت و ساز‌ها ناشی از روابط ناسالم اداری است که باعث می‌شود با احداث شهرک‌های لوکس به صورت غیرمجاز، عرصه بر بومیان و مردم منطقه سخت شود.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۱ هزار تن کود کشاورزی پرمصرف برای استان تامین شد، افزود: تاکنون ۱۰۲ هزار تن از این مقدار کود به کشاورزان متقاضی استان توزیع و مابقی نیز در دست توزیع است.
به یاد 67 شهید جنگل و حماسه ششم بهمن سال 60 آمل، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در پارک مینیاتوری تا حد فاصل پل شهدای ششم بهمن درختکاری کرد.
مدیر تعاون روستایی مازندران با اشاره به تامین ۲۵۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال، گفت: دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید، تامین و ذخیره سازی پرتقال را بر عهده استان مازندران گذاشته است.
بر اساس یافته‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ایران، میکروپلاستیک‌ها در تمام نقاط مورد مطالعه رودخانه‌های منتهی به جنوب دریای خزر وجود داشته و فراوانی این آلاینده‌ها در پایین‌دست بیشتر از بالادست است.