مازندران

مازندرانی‌ها در شب یلدا برای غلبه بر سرمای زمستان در کوهستان‌های مازندران «وَرْف دِشو» می‌خورند و در دشت مازندران «وَرْف شِکَر» که مخلوطی از شِکَر قرمز و یا شکر و برف است، می‌خورند. آن‌ها اعتقاد دارند که با این کار بدن شان را به سرما عادت می‌دهند.
وزیر کشور گفت: مکان یابی و دفع زباله و پسماند در شمال همواره با چالش اجتماعی مواجه است که باید برای حل این معضل با استتفاده از فناوری های نوین تلاش همه جانبه داشته باشیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در دو ماه اخیر حدود ۴۰ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و ایجاد ۲ هزار و ۷ فرصت شغلی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران؛

کاهش 30 درصدی ورودی گاز به استان مازندران

قاسم مایلی رستم گفت: میزان ورودی گاز از استان‌های دیگر به استان مازندران نزدیک به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که لزوم مدیریت در مصرف گاز را بیشتر می‌کند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

پرداخت مطالبات سویاکاران مازندرانی

عباسعلی وفایی نژاد گفت: خودکفایی و امنیت غذایی از راهبردهای اساسی کشورمان در بخش کشاورزی است و این مهم با همراهی کشاورزان در اجرای طرح‌های ترویج و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب و خاک پیگیری می‌شود.
مدیرکل شیلات مازندران:

راه اندازی ۴۰ قفس دریایی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال ۴۰ قفس دریایی برای پرورش ماهی احداث می شود که برای اجرای آن نیازمند ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش هستیم.
جنگل منطقه «لفور» شیرگاه استان مازندران، بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که دارای پوشش گیاهی متنوع و آبشار‌های متعدد است و سد زیبای «لفور» نیز در این منطقه واقع شده که جاذبه‌های طبیعی بکر و تاریخی زیادی دارد و به همین دلیل این منطقه از جاذبه‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌رود که این روز‌ها رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر از وقوع حریق در سطح اراضی جنگلی «ویسر» کجور خبر داد و گفت: علاوه‌ بر کجور، آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای «بالاس» به دلیل وزش باد شعله‌ور شد.