مازندران

مدیر تعاون روستایی مازندران با اشاره به تامین ۲۵۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال، گفت: دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید، تامین و ذخیره سازی پرتقال را بر عهده استان مازندران گذاشته است.
بر اساس یافته‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ایران، میکروپلاستیک‌ها در تمام نقاط مورد مطالعه رودخانه‌های منتهی به جنوب دریای خزر وجود داشته و فراوانی این آلاینده‌ها در پایین‌دست بیشتر از بالادست است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از بحران کم آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای استان خبر داد.
صاحبنظران معتقد هستند دریای خزر با عمق یک هزار و ۳۵ متر و حجم آب آن که پنج برابر خلیج فارس است تحت هیچ شرایطی با دریاچه ارومیه که بین سه تا ۶ متر عمق داشت قابل قیاس نخواهد بود و این دریا خشک شدنی نیست.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود، ادامه داد: رتبه جهانی ایران در حوزه پژوهشی رتبه چهارم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اعضای بدن زنده یاد سید ابوالفضل باباتبار آقاملکی جوان ۱۹ ساله بابلی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چندین نفر حیاتی دوباره بخشید.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران به حضور هفت مدیرکل نهادهای اجرایی در ملاقات مردمی امروز دفتر غرب استانداری اشاره کرد و گفت: مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران هم در این ملاقات مردمی حضور داشت.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب می‌شود و جرایم قانونی دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: این پلنگ ماده 7 تا ۹ سال سن داشت و آثاری از شیلک گلوله در بدنش مشاهده نشد و نزاع طبیعی بین گونه ای سبب مرگ این حیوان شده است.