گیلان

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از درگیری در پمپ بنزین منطقه شلمان و دستگیری قاتل ۲۲ ساله و عاملان این درگیری خبر داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در هم تنیدگی استراتژیک بخش خصوصی و دولتی در مناطق آزاد الگوی موفق مردمی‌سازی اقتصاد در سطح ملی است، گفت: یکی از بهترین سازوکارها برای سرعت بخشیدن و اثربخشی بیشتر به فرآیندهای کاری؛ تصمیم گیری‌های مشارکتی با حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان ذی نفعان اصلی منطقه آزاد است.
بر اساس یافته‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ایران، میکروپلاستیک‌ها در تمام نقاط مورد مطالعه رودخانه‌های منتهی به جنوب دریای خزر وجود داشته و فراوانی این آلاینده‌ها در پایین‌دست بیشتر از بالادست است.
فرمانده انتظامی رضوانشهر با اعلام وقوع یک فقره قتل در این شهرستان، گفت: پس از تحقیقات پلیس، قاتل ۱۷ ساله که از اراذل و اوباش سابقه دار این شهرستان است، در مخفیگاه خود دستگیر شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی استان در جریان است، گفت: برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف گیر رانندگان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۷.۵ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان های رشت و آستارا در آتش سوختند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اعزام نیروهای آتش نشانی برای اطفاء حریق آتش سوزی جنگل سراوان رشت صبح امروز خبرداد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در 9 ماه اول سال جاری، قیمت‌ بالاتر از نرخ تعیین شده‌، گران‌فروشی، کم فروشی‌ نانوایی‌ها و نارضایتی‌های مردمی از کیفیت و سلامت محصولات عمده‌ترین موارد شکایت‌ها بوده‌ که به آن ها رسیدگی شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان از کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری دولول و یک قبضه تک لول مجاز و یک قایق پارویی و ۱۵ رشته کلکوم خبر داد.