کرمان

مهمترین اخبار

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان افزود: وقفه پرواز ۱۰۶۶ ساعت ۱۹:۴۰ شرکت هواپیمایی ماهان، ضربه به لبه بال سمت چپ هواپیما در ابتدای حرکت بود.
امروز برای سومین بار، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، جبالبارز در استان کرمان را لرزاند.
زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر ساعت ۲:۵۰ دقیقه بامداد امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، حوالی جبالبارز استان کرمان را در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزاند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: سال آینده بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، تعهد اشتغال استان ۳۹ هزارو ۳۰۳ نفر مشخص شده است.
رئیس آتش نشانی شهرستان بم بیان کرد: زباله گردی که هنگام تاریکی در محدوده خارج از شهرک امید (قشمی) بم به درون چاه ۳۰ متری سقوط کرده بود، بعد از سه شبانه‌روز، توسط آتش نشانی نجات پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان از هزار مورد خاموشی، دیروز جمعه ۱۳ بهمن‌ به دنبال وقوع طوفان در برخی از مناطق استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از ۲۴۱‌ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه قرار دارند که از این تعداد حدود ۲۳۷‌ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۹۸.۴۷ درصد در این پویش از نظر دیابت و فشارخون غربالگری شدند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن اشاره به تحقق ۹۹.۶ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی منابع طبیعی این استان، گفت: هویت‌بخشی به اراضی و املاک از طریق صدور سند مالکیت حدنگار یک نیاز قطعی و فوری است که توسعه اقتصادی کشور و ارتقا بهداشت قضایی را در پی دارد.
فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: ضاربی که پنج سرباز وظیفه از همرزمان خود را عصر یکشنبه در کرمان مورد اصابت گلوله قرار داده بود، تحت بازجویی قرار گرفت.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: تیراندازی توسط یک سرباز به همرزمان خود در یک آمادگاه ارتش منجر به کشته شدن ۵ نفر از همرزمان این سرباز شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:

دستگیری ۴ حفار غیر مجاز اشیای عتیقه در کرمان

مهدی بخشی گفت: در عملیات ضربتی متهمانی که قصد حفاری و استخراج غیر مجاز عتیقه جات از منزلی مسکونی قدیمی ساز در شهر کرمان را داشتند، دستگیر شدند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان:

دشمن از زائران شهید سلیمانی هراس دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی گفت: دشمن حتی از زائران شهید سلیمانی هم می‌ترسد و دست به هر کاری می‌زند تا مکتب شهید سلیمانی در دنیا الگو نشود.
فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج از آزاد شدن 2 نوجوان گروگان گرفته شده در کمتر از یک روز در شهرستان خبر داد.