انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

تا پیش از آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم پتروشیمی، این صنعت روزانه معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام، خوراک دریافت می‌کرد که با تحقق جهش دوم، این میزان خوراک به ۱.۴ میلیون بشکه معادل نفت خام می‌رسد و نشان‌دهنده کاهش ۷۵۰ هزار بشکه‌ای خام‌فروشی در کشور است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ٨ تا ١٠ میلیون نفر از جمعیت کشور از شبکه گاز خانگی محروم هستند، از آنچه سهل‌انگاری وزارت نفت در این زمینه عنوان کرد، انتقاد کرد.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کنترل سوختن ۹۰ درصد از گازهای مشعل گفت: چرا کنترل و بهره‌برداری از گازهای فلر تکمیل نشده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی به دست نیامده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 64 سنت معادل 0.90 درصد کاهش به 70 دلار و 85 سنت رسید.
وجود منابع عظیم هیدروکربونی و دسترسی به آب‌های آزاد از مزیت‌های رقابتی کشور در صنایع پالایشی و پتروشیمی محسوب می‌شوند. شناخت صنعت نفت، پالایش و پتروشیمی و استفاده‌ دقیق از فرصت‌های پیش‌رو در جهت رشد اقتصاد کشور در‌ اثربخشی تخصیص منابع محدود و به دنبال آن توسعه‌ سایر صنایع مؤثر است. با رشد صادرات محصولات پالایشی و پتروشیمی و کسب سهم بیشتر از بازار جهانی می‌توان انتظار افزایش درآمد ملی، بکارگیری تکنولوژی‌های به‌روز و توسعه‌ روزافزون این صنایع را داشت.
از سوی شرکت توانیر صورت گرفت؛

تکذیب شایعه قطع برق در زمان مناظره

شرکت توانیر از آماده باش کامل صنعت برق در ایام انتخابات ریاست جمهوری و به خصوص در ساعات برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

خام فروشی ممنوع/ بنزین جایگزین بهتر برای صادرات نفت

چند سالی است خبرهایی به گوش می رسد که نفت و گاز به عنوان مهم ترین انرژی فسیلی دنیا رو به اتمام قرار دارد، از همین رو برخی از کشورهای تولید کننده این انرژی دست به کار شده اند تا در آینده با مشکل کمبود انرژی مواجه نشوند.
طی دو روز گذشته در تهران و برخی از استان‌ها جداول خاموشی‌های احتمالی منتشر نشده که طبق گفته مسوولان صنعت برق این جدول‌ها پس از تعطیلات منتشر خواهد شد و قطعا اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
​بر اساس آخرین گزارش وضعیت سدهای بزرگ کشور تا یکم خرداد ۱۴۰۰، ورودی آب از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون ۴۷ درصد کاهش یافته است.
در هفته‌های گذشته بارها و بارها درباره افزایش استخراج رمزارزها و ارتباط آن با خاموشی‌های اخیر گفته شد درحالیکه برخی از کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که سهم ماینینگ‌ها از برق مصرفی به اندازه‌ای نیست که بتواند همه تقصیر کمبود برق را به گردن آن انداخت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۷۰ دلار و ۱۵ سنت رسید.
رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به منظور شرکت در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه روسیه به این کشور سفر خواهد کرد .
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: از گذشته، کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ارتباطات و تعاملات بسیاری خوبی داشتند و بر این باور هستیم  رودخانه ارس مرز بین المللی مابین دو کشوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیست بلکه مرز دوستی، برادری است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با پرسون؛

خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال

گزارش کمیسیون اصل نود در مورد نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک و همچنین خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت‌المال در پالایشگاه خلیج فارس جهت ارائه به هیأت رئیسه و قرائت در صحن علنی بررسی، تدوین و اصلاح شد.