انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

احتمالا اوپک امروز برای جلوگیری از مازاد عرضه نفت در بازار تصمیم بگیرد که 500 بشکه دیگر تولید اوپک را کاهش دهد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک بین‌المللی برنت، ۰.۱۲ درصد رشد کرد و به ۷۴.۷۱ دلار رسید.
رحیمی مظفری در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اعتراض کارکنان سکوی عملیاتی نفت به حق است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتراض بعضی ایثارگران و بحث سکوی عملیاتی و نقاط پرمشقت کاری که سقف حقوق آنها مشکل پیدا کرده، توسط دولت و مجلس در حال بررسی است.
مصرف برق کشور در هشتمین روز تیرماه در حالی با رشد بیش از ۱۰ هزار مگاواتی به ۶۴ هزار و ۴۳۴ مگاوات رسید که در این روز مصرف شبانه برق نیز رکورد شکست.
پرسون از تعطیلی یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت گزارش می دهد؛

‎متروکه ای به نام پمپ بنزین سی متری جی/ پاتوقی برای شب نشینی معتادان

‎جایگاه های سوخت خودرویی یکی از مهم ترین ملزومات در شهرها به حساب می آید تا سوخت گیری خودرو ها در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد؛ اما در چند سال اخیر یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت رو به تعطیلی قرار گرفته است و نه تنها خدمات رسانی به شهروندان ندارد بلکه منظره شهری را نیز نازیبا کرده و محیطی برای تجمع معتادان متجاهر فراهم شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گزارشی از عملکرد وزیر نفت در مورد نحوه واگذاری سهام و به تأخیر انداختن بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در صحن مجلس قرائت و اعلام کرد که این پرونده به همراه مستندات به قوه قضائیه نیز ارسال می‌شود.‬
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.
شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: صنعت برق برای تامین برق مراکز برگزاری کنکورسراسری و آزمون‌های پایان ترم دانشگاه‌ها درآماده باش کامل است.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر چیزی به اسم تونل انتقال آب بهشت‌آباد نخواهیم داشت، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، حداقل فعلا احداث چنین تونلی منتفی و تعطیل شده است؛ این طرح حتی تا مرحله تامین اعتبار پیش رفته بود که خوشبختانه مانع آن شدیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نباید به جامعه القا کنیم که سوخت گران می‌شود و یا مصرف مردم محدود می‌شود، اگر طرحی در مجلس بررسی می‌شود حتما باید در راستای مصرف بهینه بوده و قیمت‌ها با زندگی مردم سازگار باشد.

پنج طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۴۳۲ میلیارد تومان فردا (سه‌شنبه) در سه استان همدان، زنجان و گلستان با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر نیرو گفت: در صورت عدم رهاسازی حقابه محیط‌ زیستی هامون‌ ایران و افغانستان و خشک شدن آنها تبعات منفی زیست‌محیطی و کاهش سطح سلامت ناشی از تشدید توفان‌های گرد و خاک و نیز تبعات اقتصادی - اجتماعی این امر، گریبانگیر همه‌ مردمی که در این منطقه در هر دو سوی مرز زندگی می‌کنند خواهد شد.
وزیر نفت از تلاش برای حل مشکل پیش‌آمده در حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم نتیجه این بررسی‌ و پیگیری‌ها در حقوق تیرماه کارکنان انعکاس یابد.