انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درخصوص ادعاهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و خبری برمبنای کاهش تولید بنزین در کشور و افزایش پدیده قاچاق سوخت جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرد.

درآمد خالص سه ماهه سوم شرکت گازپروم در پی افزایش بی‌سابقه قیمت گاز در بحبوحه وخیم شدن بحران انرژی اروپا، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۴.۵۹ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۶ سنت رسید.
مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: مشکل به وجود آمده در سامانه ثبت نام کارت سوخت رفع شده و صدور کارت سوخت المثنی برای خودرو‌ها از فردا آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت که آمادگی لازم برای تامین سوخت جایگزین در شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و برای سیستم تولید و خیلی از ماشین‌آلات هم استفاده از سوخت جایگزین تعریف نشده، بنابراین تاکنون در شهرک‌ها از مازوت استفاده نشده است.
وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده برنامه داریم که در مجموع ۶ هزار مگاوات به تقویت تولید برق کشور افزوده شود و این ظرفیت یک عدد بی‌سابقه‌ای در صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر چند بارش‌های روزهای اخیر در برخی نقاط استان خوزستان مناسب و سبب تامین آب برای زمین‌های کشاورزی شد اما از نظر منابع آب، تنش آبی در استان همچنان پابرجاست و تنها ۴ درصد از حجم مفید مخازن سدهای خوزستان دارای آب است.
سلیمی با اشاره به خسارات قرارداد کرسنت به کشور؛

قبل از فرار مسئولان دولت قبل؛ محاکمه شان کنید/ آقای زنگنه؛ رو که نیست...

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه خسارات قرارداد کرسنت 6 برابر خسارت بابک زنجانی به کشور است، گفت: عجیب اینجا است که آقای زنگنه به جای اینکه محاکمه شود تقاضای تریبون در تلویزیون را مطرح کرده است که این کار یک پررویی محض است.
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۹ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱۱.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۷۲ سنت رسید و کاهش هفتگی بیش از ۸ درصدی را به ثبت رساند.
مجری طرح تامین برق رمز ارزها در شرکت توانیر گفت: برآوردهای وزارت نیرو نشان می‌دهد در بهار امسال ۲ هزار مگاوات رمز ارز غیرمجاز استخراج شده که معادل یا حتی بیش از مجموع مصرف سالیانه در کلانشهرهای مشهد، اصفهان و تبریز است.
دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بیان کرد: زمانی صنعت پتروشیمی در زمینه اشتغالزایی موفق می‌شود که برنامه‌های خود را اجرا و بازار هدف داشته باشیم. در بعد صادرات به دلیل عدم رابطه بانکی با کشورهای مقصد از اهداف تعیین شده دور شده‌ایم.
سخنگوی پالایشگاه نفت تهران گفت: در پالایشگاه تهران سوخت مایع استفاده نمی‌شود و مصرف آن در این واحد به صفر رسیده است و باید گفت که تجهیزات پالایشگاه تهران به طور کامل با سوخت گازی فعال هستند.