انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین فروردین سال ۱۴۰۲ خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد یکشنبه (یکم خرداد ۱۴۰۲) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از سوآپ فراورده در شرایط خاص خبر داد و گفت: در شرایط کنونی عرضه و تقاضای بنزین را مدیریت کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ۸۰ درصد از گازهای همراه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب جمع‌آوری می‌شود، که با اجرای قراردادهای موجود در جمع آوری گازهای همراه،۸۳۰ میلیون فوت مکعب گاز در مدت ۲.۵ سال آینده به نتیجه می‌رسد.

قیمت نفت پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز پنج شنبه، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر خوش بینی به کاهش خطر نکول بدهی آمریکا، بهبود یافت.

وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات نفت در دولت سیزدهم دو برابر شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌کاره نفتی به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم که در سال جاری ۱۵ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قبلا حدود ۱۰ بلوک اکتشافی معرفی شده بود که اکنون با اضافه شدن ۱۶ بلوک جدید، به ۲۶ بلوک اکتشافی می‌رسیم.
رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به جداسازی بودجه نفتی از بودجه عمومی کشور گفت: این اتفاق، تقریبا تبدیل به آرزو شده است اما به هر حال باید به آن برسیم که تمام عواید حاصل از فروش نفت و فراورده ها به صندوق توسعه ملی واریز شود.
یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی اعلام کرد حدود ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی در ایران در دست ساخت است و ایران با وجود تحریم‌ها در رتبه نخست جهان از این نظر قرار دارد.
مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وضعیت منابع آب در بسیاری از دشت‌های کشور بحرانی است و برای مدیریت این شرایط چاره‌ای جز مصرف بهینه و کاهش برداشت آب نداریم.
معاون حقوقی رییس جمهور از برکناری سرداور دیوان پرونده گازی «کرسنت 2» و کنارگیری داور اختصاصی شرکت ملی نفت ایران با پیگیری‌های «سازمان حقوقی دولت» خبر داد.