انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: پیش‌بینی ما این است میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخـت‌گیری با نرخ آزاد، در ماه جاری و ماه‌ آینده باز هم بیشتر خواهد شد و این سیر صعودی است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای به منظور تفاهم بین کمیسیون انرژی با مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارت نفت به منظور ارائه گزارش پیرامون منابع و مصارف این شرکت ها به مجلس، خبر داد.
خبر خوش وزیر نیرو برای مشترکان:

همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی می‌شوند

وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال ۱۴۰۲ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که امسال همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی خواهند شد. این در حالی است که در سال گذشته این طرح به صورت محدود اجرایی شد.
سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت پیش‌تر نیز در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، یادآور شد:‌ هدف عالی شکل گیری ستاد سوخت بحث مدیریت حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ضرورت توسعه صنایع بالادستی نفت، گفت: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید عاری از آلایندگی و بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصلاح توسعه سبز باشد.
نروژ برای تحکیم کنترل روی زیرساخت‌های حساس، قصد دارد بخش عمده شبکه خط لوله گازی این کشور را پس از انقضای مدت امتیازهای فعلی آن در سال ۲۰۲۸، ملی کند.
با وجود این که اعلام شده در هر سکوی جایگاه سوخت باید یک کارت اضطراری وجود داشته باشد اما بعضا در برخی جایگاه‌ها، کارت سوخت موجود نیست؛ اماطبق آنچه اعلام شده، مردم می توانند درصورت مواجه شدن با این موضوع آن را گزارش دهند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، بازدید میدانی از مناطق صورت خواهد گرفت تا مشخص شود ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس تا چه میزان پیشرفت داشته است.
۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد جمعه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۹ سنت رسید.
جزئیات جدید از جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها،تعویض ۴ میلیون بخاری کم‌بازده در کشور،۳برنامه آبفا برای جلوگیری از قطع نوبتی آب در پیک مصرف از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

قیمت نفت در معاملات صبح روز پنجشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و آمار اقتصادی اخیر آمریکا و چین که تاثیر چندانی در بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت نداشت، کاهش پیدا کرد.
وزیر نیرو گفت: در مازندران، گلستان، خراسان رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر استان‌ها شرایط خشکسالی داریم اما امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم که این کمبودها را جبران کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که مجلس تکلیف کرده این است که دولت باید تمهید کند تا افراد از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند بدون اینکه هیچ تغییری در قیمت صورت گیرد اما نظر مجلس این نبوده که کارت های سوخت جایگاه ها به طور کلی جمع شود چراکه اصلا امکان پذیر نیست.