انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به گلستان خبر داد:

جبران ناترازی انرژی در دولت سیزدهم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گلستان و در آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان گفت: برای جبران این ناترازی ها برنامه‌های خوبی در دست دولت سیزدهم برای اقدام است.
در مجموع 3 مسئله کلیدی درخصوص اختلال در جایگاه‌های سوخت وجود دارد. یکی خباثت دشمن و تقلا برای ایجاد آزار و اذیت برای مردم، دیگری هوشمندی مسئولین و تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکل و سومین مورد نیز متانت و صبوری مردم عزیز ایران است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در ۲۰ درصد جایگاه‌ها خبر داد.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر: با تلاش انجام شده تاکنون 50 درصد جایگاه های عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شده است.
وزیر نفت علت بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت را حمله سایبری اعلام کرد و گفت: دشمنان خواستند با این توطئه مردم را دچار زحمت کنند، اما بلافاصله با قطع سامانه، فعال شدن دستی جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز شد.
روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که کارگروه‌های تخصصی برای رفع اختلال در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شده است و تا زمان رفع مشکل و اتصال دوباره سامانه سوخت، توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت آفلاین انجام خواهد شد.
تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) با ۷ هزار بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۱۲۸ هزار بشکه رسید.
مدیر‌ عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان فارس گقت: در مدت 8 ماهه سال جاری 880 لیتر سوخت در استان فارس‌ توزیع شده است.
سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل گفت: سهمیه سوخت ناوگانی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند بعد از اطلاع‌رسانی و در صورت عدم تمدید بیمه، قطع خواهد شد.
یکی از دستور کارهای نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، اتصال شبکه‌های برق ۲ کشور است که پیش از این برای تبادل ۱۰۰۰ مگاواتی برق، مورد توافق قرار گرفته بود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد:

آغاز طرح ضربتی پایش مصرف گاز در اماکن گردشگری طرقبه-شاندیز

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، اماکن تجاری، محل‌های پذیرایی، تالارها و… از وسائل گرمایشی انرژی‌بر همانند گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق‌ها، آتشدان، شعله تزئینی رستورانی و هرگونه لوله‌کشی جدید ممنوع است و مشترکین موظف به جمع‌آوری این تجهیزات هستند.