انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای عمیق‌تر شدن کاهش تولید اوپک پلاس، به سطح بالاتری صعود کرد.
حجم آب ورودی و خروجی مخازن سدهای کشور در پایان مهر امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۹درصد بیشتر شده اما خروجی آب سدها هم ۳۵.۷درصد قد کشیده است. با این حال وضعیت بارش‌ها همچنان تا رسیدن به شرایط نرمال و بلندمدت مطلوب نیست و انتظار می‌رود در ماه‌های باقیمانده سال اوضاع بهتر شود.
سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: در تدوین و اجرای طرح بنزینی کیش یا طرح‌های مشابه مشاوره های ناقصی به دولت داده شده بود و خصوصا این نواقص در فرآیندهای اجرایی توزیع در سطح جایگاهها مشهود بود، در همان موقع نیز اعلام کردیم که طرح تخصیص یارانه بنزین به اشخاص طرح خوبی است، ولی روش اجرایی آن متاسفانه پیچیده سازی شده است و درنتیجه کل طرح به سمت توقف رفته است.
کارت سوخت خودرو برخلاف کارت های بانکی دارای محدودیت استفاده زمانی نیست و مادامی که کارت سوخت شما سالم است، می توانید از آن استفاده کنید.
معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با موافقت وزیر نفت و با توجه به نیاز کشور دوست و برادر عراق به گاز، قرار بر این شد به‌زودی پس از مذاکرات و انجام توافق‌های دوجانبه، قرارداد فروش گاز به نیروگاه‌های بغداد تمدید شود
در سال های اخیر ناترازی گاز باعث محدودیت های سوختی برای صنایع می شد اما اخیرا امکان ذخیره سازی گاز برای صنایع فراهم شده است که این امر می تواند راهکاری برای جلوگیری از قطع گاز صنایع باشد.
اخیرا طرحی در وزارت نیرو مطرح شده که بر اساس آن قرار است یارانه آب افرادی که بیش از یک واحد مسکونی دارند حذف شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و در ایران نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی، فرصت سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت در ۸ سال آینده وجود دارد.