انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

ماه گذشته خبر آمد که صاحبان تاکسی‌های بدون بیمه شخص ثالث، برای جلوگیری از قطع سهمیه سوخت‌شان، تا اول بهمن فرصت دارند خودروی خود را بیمه کنند.​
رئیس مرکز راهبری گاز کشور گفت: هفته آینده کاهش دما را خواهیم داشت و به تبع میزان مصرف گاز هم افزایش می‌یابد، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته میزان مصرف گاز معادل ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.
سخنگوی صنعت آب با اعلام اینکه میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور تا ۳۰ دی ماه با ۱۱ درصد کاهش روبرو بوده است، گفت: میزان خروجی آب از سدهای کشور نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: مشترکان خانگی‌ که بیش از ۶۰۰ کیلووات مصرف برق دارند گرچه باید تعرفه برقشان غیر یارانه‌ای محاسبه شود، اما سالانه مبلغی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه انرژی دریافت می‌کنند.
سرپرست مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر توزیع گاز مایع برای کسانی که در سامانه سدف ثبت نام کرده‌اند، با قیمت یارانه‌ای توزیع می شود.
ناترازی اصلی میان توان و قدرت و درک و برنامه آن نیروی‌های انسانی که عهده‌دار حل این ناترازی‌ها شده‌اند ولی فاقد این شرایط هستند. در واقع ظرفیت این نیروها برای درک و حل این مسائل بسیار ناقص و کم است و همین مساله سبب می‌شود که ناترازی‌های دیگر تشدید شود.
گامی دیگر در خودباوری و خود اتکایی؛

ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کشور در ایران

به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقالEHV ، تفاهم‌نامه‌ای مابین گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان منعقد گردید.
به میزان افت بارش‌ها که نگاه می‌کنید درصد اختلاف میزان بارندگی نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور، بیش از ۵۰ درصد افت را نشان می‌دهد و در استان‌های مرکزی، قزوین، قم، فارس و زنجان بالای ۶۰ درصد است. در اکثر استان‌ها هم حتی نسبت به سال قبل شاهد کاهشی بین ۳۰ تا بالای ۵۵ درصد هستیم.