مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با فرمانده کل انتظامی کشور بر تعامل و پشتیبانی پلیس در توسعه برنامه‌های جهش سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سه حوزه مدیریتی؛ بر ضرورت فرهنگ سازی گردش شغلی و بهره مندی از مدیران مجرب و دارای ایده های نو در بخش های مختلف این سازمان تاکید کرد.
با هدف بهره برداری از منابع دریایی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات مناطق آزاد، تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان شیلات ایران به امضا رسید.
ایجاد منطقه آزاد دوغارون در خراسان رضوی دارای برکات زیادی خواهد بود اما مشروط به اینکه به سرنوشت سایر مناطق آزاد کشور دچار نشود! این بخشی از یادداشت بابک رحیمیان است.
همزمان با هفته وحدت، به منظور بازدید از طرح‌های درحال اجرای منطقه و دیدار با فعالان اقتصادی و علمای شیعه و سنی و بررسی مسائل و مشکلات منطقه، معاون حقوقی رئیس جمهور به منطقه آزاد ماکو سفر کرد.
در نشست حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سید‌مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، نحوه رسیدگی به اقشار محروم و بهبود شاخص‌های قفر و محرومیت در مناطق آزاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر وزرش و جوانان کشور در دیدار با حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اقتصاد ایران برکسی پوشیده نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است و وظیفه داریم این ظرفیت ها را به ایران و دنیا بشناسانیم.
در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای که بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان ملی استاندارد ایران منعقد شد، شرایط صدور گواهی‌های مربوط به استاندارد برای واردات، تولید و صادرات در این مناطق تسهیل می‌شود.
در مسیر تنوع بخشی به مسیرهای مبادلاتی با اوراسیا صورت گرفت؛

آغاز صادرات محصولات باغی و کشاورزی با استفاده از کانتینرهای یخچالی از مجتمع بندری کاسپین

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر با بیان اینکه نخستین محموله صادراتی محصولات کشاورزی با بهره گیری از کانتینرهای یخچالی از مجتمع بندری کاسپین صادر شد؛ اظهار داشت: در مسیر تنوع بخشی به مسیرهای حمل و نقلی کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اورسیا و صادرات به بازارهای هدف، به منظور توسعه صادرات از منطقه آزاد انزلی با تکیه بر ظرفیت های مجتمع بندری کاسپین، امکان ارسال محصولات باغی و کشاورزی و مواد غذایی با رعایت استانداردهای دمایی به دو کشور روسیه و قزاقستان با عبور از دریای خزر و بدون نیاز به عبور از کشورهای واسط فراهم شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: باتوجه به نیاز واحد‌های تولیدی منطقه آزاد ارس به نیروی کار متخصص، آموزش‌های فنی و مهارتی در تربیت نیرو‌های کارآمد برای اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی ارس نقش بسزایی دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی کشور، گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند در زمینه‌های توریسم علمی، سلامت و جنگ به‌عنوان یک قطب معرفی شود‌.
جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و معروف در خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری و گردشگری شناخته می‌شود و به‌دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، تنوع فرهنگی و تاریخی، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخل و خارج کشور دارد.