مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید مجدد از زمین‌های هاردکورت‌ تنیس، ساختمان جدید دادگستری و تصفیه‌خانه مرکزی کیش، از پیشرفت این پروژه‌ها اعلام رضایت کرد و گفت: ثابت شد که عدم وجود امکانات کافی نمی‌تواند مانع پیش‌روی شود.
با هدف فراهم شدن ثبت شعب شرکت ها در مناطق آزاد در جهت بهبود کسب و کار فعالین اقتصادی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء شد.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حذف بند (ش) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.
ما بر اساس مشوق‌‌‌ها و امتیازات درج‌شده در قانون، اقدام به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کردیم.
براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وزیر اقتصاد همه کاره مناطق آزاد خواهد شد و عزل و نصب و ساختار آن باید در وزارت اقتصاد انجام شود.
کشور ما ظرفیت بالایی در حوزه تجارت و اقتصاد دارد، نعمت های خدادادی که با بهره برداری و مدیریت صحیح می توان به راحتی تمامی تهدید های خارجی در اقتصاد از جمله تحریم ها را دور بزنیم، یکی از این ظرفیت های ایران منطقه چابهار در جنوبی شرقی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: همکاری دستگاه دیپلماسی کشور با بخش خصوصی ضمن فراهم‌ کردن زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری، تسهیل تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را به‌دنبال دارد.
سیده الهام موسوی، مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منظور بازدید از اماکن گردشگری، طرح‌های توانمندسازی بانوان و شرکت در نشست و هم اندیشی با بانوان و مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به منطقه آزاد چابهار سفر کرد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پنج شنبه ۳۰ دی ماه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان درنمایشگاه لجستیک چابهار گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی را داشته باشد.
رئیس جامعه هتلداران کیش، گفت: همه تلاشمان این است 3 هزار اتاق در هتل های کیش، برای کسانی که قصد سفر به قطر و تماشای بازی های جام جهانی 2022 دارند آماده کنیم.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع مناطق آزاد، گفت: مناطق آزاد می‌تواند منبع ارزی بالایی در جهت صادرات، تولید و صدور خدمات مهندسی به شمار برود.
با تأسی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای اجتناب از خام‌فروشی ذخایر ملّی از جمله نفت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌‍‌‌ها»، پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین پاسارگاد قشم روز جمعه مورخ 24دی‌ماه1400 باحضور آیت‌اللّه رئیسی، رئیس جمهور، مدیران هولدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، استاندار هرمزگان و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به بهره‌برداری رسمی رسید.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و وجود برخی تناقض‌ها در قوانین موجب سردرگمی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در مناطق آزاد شده است.