مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم:

پروژه آب‌رسانی به شهرک فرهنگیان رو به پایان است

مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات لوله‌گذاری و توسعه شبکه آب‌رسانی شهرک فرهنگیان بااعتباری بالغ‌بر 40میلیارد ریال در مراحل پایان کار قرار دارد.
سومین جلسه کارگروه تخصصی گسترش و تسهیل تولید در مناطق آزاد به میزبانی منطقه آزاد قشم و با حضور محمود عبدی اسکویی مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیران تسهیل و تولید مناطق آزاد و فرنوش امیری‌زاد، سرپرست مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید منطقه آزاد قشم برگزار شد.

همزمان با روز دختر، کودکان و نوجوانان روستای آداغان واقع در منطقه آزاد ماکو با شور و اشتیاق خاصی میزبان حضور و هنرنمایی تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور بودند.
به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، حدود ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد شده که کمک شایانی به عمران و آبادانی کشور کرده اما بسیاری از این دستاورها بی‌خبر هستند.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تراز تجاری منطقه آزاد ماکو از سال 1398 همواره مثبت بوده است

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در این منطقه نزدیک به 230 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات داشتیم که در مقابل حدود 100 میلیون دلار واردات کالاهای سرمایه ای از جمله ماشین آلات، مواد اولیه و تجهیزات برای امور تولیدی وارد شده است.
در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار انجام شد؛

تامین مالی نصب دو زمین چمن مصنوعی در محلات جدگال آباد و سرخ ریگ چابهار

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار از تامین مالی نصب دو زمین چمن مصنوعی به ارزش 10 میلیارد ریال در محلات جدگال آباد و سرخ ریگ چابهار در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی و ارتقای فضای ورزشی در محلات کمتر برخوردار خبر داد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از استقبال خوب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با برگزاری بیش‌از ۲۵۰ جلسه کارشناسی به‌منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در جلسه ای که شب گذشته برای ارائه گزارش از آخرین دستاوردهای مناطق آزاد در خدمت آقای رییس جمهور بودم ایشان بر نقش آفرینی قابل ملاحظه مناطق آزاد بر اقتصاد ملی در سال 1402 تاکید کردند.
طرح پاکسازی سواحل از محدوده پلاژ آقایان تا اسکله تفریحی به همت شرکت پارس میکا و میتا کیش و مشارکت حداکثری مردم، عصر دیروز جمعه پانزدهم اردیبهشت اجرا شد.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از حضور هنرمندان عرصه صنایع دستی در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و اقوام ایرانی که در استان اصفهان در حال برگزاری است، خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: فلسفه وجودی منطقه آزاد اروند با وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، همخوانی ندارد و آرمانی که برای تشکیل این منطقه مدنظر بود قابل مشاهده نیست و باید این منطقه را از قید و بندهای موجود رها کنیم.
با استقبال پرشور تجار و مردم ارمنستان صورت گرفت؛

آغاز به کار نمایشگاه تولیدات و همایش فرصت های سرمایه گذاری ارس در کاروان

نمایشگاه تولیدات ارس و همایش دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه بعد از ظهر دیروز( دوشنبه 11 اردیبهشت ماه) در مرکز فرهنگی شهر کاپان ارمنستان آغاز بکار کرد.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها مطرح کرد؛

شوراها تسهیل‌کننده مسیر توسعه و پیشرفت جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم با همراهی تمامی شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم، مسیر پیشرفت و توسعه در این منطقه تسهیل و هموار شود.

در دیدار فرهادی با قائم مقام مجموعه خودروسازی سایپا توافق شد:

تبدیل منطقه آزاد انزلی به مرکز واردات مواد اولیه و صادرات محصولات خودرویی به اوراسیا

در راستای گسترش و تعمیق روابط این سازمان با مجموعه های بزرگ تولیدی ـ صنعتی کشور جهت تسهیل و کاهش هزینه های مترتب بر واردات مواد اولیه خطوط تولید و بهره برداری حداکثری از فرصت صادرات از طریق نخسین منطقه آزاد شمال کشور به بازارهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر؛ عیسی فرهادی، مدیرعامل بهمراه عضو هیأت مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با مهدی داداشی زین الدین قائم مقام مجموعه خودروسازی سایپا، و معاونین آن مجموعه تولیدی در دفتر مرکزی سایپا، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

دو انتصاب در منطقه آزاد قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در احکامی جداگانه سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را معرفی کرد.

در نشست سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور که در معاونت اقتصادی سرمایه گذاری سازمان برگزار شد؛ طرفین بر تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه جذب سرمایه گذاری تاکید کردند.