اخبار منتخب استان‌ها

یادداشت میهمان؛

جامعه و شیوع زشتی ها

یادداشت/ این موضوع هنوز در جامعه ما به درستی تبیین نشده است که انسان همانگونه که گرسنه می شود و مجبور به سد جوع می‌گردد یا تشنه می‌شود و به دنبال آب راه می‌افتد، نیاز جنسی هم دارد.

قابل قبولترین تعریف اختلال‌های روانی می‌گوید که اختلالات روانی به صورت یک سندرم یا الگوی رفتاری یا روانشناختی مهم بالینی تصور شده است که در یک فرد روی می‌دهد و با ناراحتی (یک علامت دردناک) یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینه مهم عملکرد) یا با افزایش قابل ملاحظه خطر مرگ، درد، ناراحتی و ناتوانی یا فقدان مهم آزادی همراه است.
مدیریت شهری از مهمترین مباحث اداره هر شهری است که باید با شناخت از نیازها، علایق و سلیقه شهروندان آن شهر در بخش فرهنگی و اجتماعی در راستای رفع نیازهای ساکنان آن شهر از سوی مدیران مربوطه اجرایی شود.
در این راستا تجربه، تخصص و انگیزه و ایده های نو بسیار می تواند مدیران شهری را همیاری کند.
استفاده از هنرمندان بومی شهر برای انجام اقدامات فرهنگی و هنری، اقدامات زیبا سازی و مبلمان شهری از راهکارهای اساسی در این حوزه تلقی می شود.
جوانان هنرمند با باورها، ایده ها و نوآوری های خلاقانه می توانند در ارتقای زیبا سازی و مبلمان شهری بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان:

همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان و ناتینگهام مالزی مقدمه چینی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه مقدمات تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی– پژوهشی دانشگاه ناتینگهام مالزی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در یک جلسه مجازی فراهم شد، گفت: نیز مقرر شد در جلسه ای دیگر این مهم نهایی شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی گیلان خبر داد؛

مشاوره و آموزش چایکاران با هدف خودکفایی در تامین نیاز داخلی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه چای فراتر از یک محصول بوده و تقریباً با فرهنگ ما عجین شده و نیازمند توجه بیشتری است، گفت: بسیج مهندسین کشاورزی با ارائه آموزش رایگان به چایکاران کمک میکند تا با افزایش عملکرد کیفی و کمی در تولید چای، شاهد خودکفایی در تأمین نیاز داخلی این محصول باشیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی دو هزار و ۲۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی موافقت اصولی شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی این نهاد با تاسیس مرکز هنر و رسانه ایران "مهرا" در جهاد دانشگاهی واحد استان قم را به این واحد ابلاغ کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۳۴۰ آشپزخانه مهدوی در هفته نخست ماه مبارک رمضان در راستای اطعام و افطاری مددجویان و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این نهاد در کرمان راه‌اندازی شد.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان ایلام:

18 باشگاه بدنسازی در ایلام پلمب شد

جلال رستمی گفت: ۱۸ باشگاه بدنسازی، ۲ باشگاه بیلیارد و یک استخر به دنبال تخلفات مکرر و فعالیت‌های ورزشی به صورت پاره وقت و پنهانی جهت پلمب به اماکن معرفی شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد از وقوع آتش سوزی در یک انبار ذغال خبرداد.
نائب‌رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان استان زنجان:

بدرقه هنرهای دستی ایرانی در چمدان

نائب‌رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان استان زنجان از صادرات صنایع‌دستی ایران به صورت چمدانی خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

صادرات بیش از یک هزار دست مبل منبت طرح گلریز از روستای اشترمل تویسرکان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صادرات سالانه بیش از یک هزار دست مبل منبت طرح گلریز از روستای اشترمل تویسرکان به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از اهالی این روستا فعال در هنر منبت هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

واکسن مشترک ایران و کوبا به جنگ با کرونا می رود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده واکسن مشترک ایران و کوبا طی اوایل هفته آینده برای جامعه هدف تعیین شده در استان تزریق می‌شود که مقدمات انجام این کار نیز فراهم شده است.

یادداشت/ بیش از یک و نیم سال است که از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌غربی می‌گذرد طی این مدت شاهد روزهای تلخ و صدمات جانی و مالی بسیاری در سطح جامعه شدیم.می‌توان گفت ویروس کرونا  تنها جان آدمی را نشانه نرفته است علاوه بر جان انسان اقتصاد جامعه را نشانه گرفته است، هر روز شاهد اوضاع بد اقتصادی در سطح جامعه هستیم و دیگر دخل و خرج افراد بایکدیگر هماهنگی ندارد.
امام جمعه و استاندار زنجان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی همواره با حفاظت از وحدت و هم‌افزایی ملی، نقش موثر در دفاع از کیان کشور داشته و دارد، گفت: این مهم با
با تکیه بر اصل خود اتکایی و خودباوری ممکن شده است.
وزیربهداشت درکرمانشاه؛

سیمان فروش هم می خواهد واکسن وارد کند

من جگرگوشه خود را برای تزریق این  واکسن آوردم که بگویم خون ما و خانواده ما سرخ تر از خون یک روستایی نیست و ما آمده‌ایم برای فدا کردن خودمان برای یک کودک روستا نشین در دورترین نقطه کشور .
قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری:

«افطارجان» مهمان لحظات معنوی یزدی ها می شود

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از تولید ویژه برنامه "افطارِ جان" شامل کلیپ های سه دقیقه ای  با سخنرانی خطیب یزدی تبار، حجت الاسلام راشد یزدی خبر داد.
با دستور رئیس جمهورصورت گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از یک طرح پتروشیمی در بوشهر

در شصت و سومین برنامه افتتاح جهش تولید در آئینی ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه طرح تفکیک C۲پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان عسلویه استان بوشهر آغاز شد.