اخبار منتخب استان‌ها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام کرد: این دانشگاه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ سه کشور رتبه سوم را به دست آورده‌ است.
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی از انجام طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در این شهرستان خبر داد.طی این انجام این طرح 10 متهم تحت تعقیب دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم با اشاره به فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به‌ نام پساب گفت: پساب زیتون در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.
همزمان با فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی روز دوشنبه با حضور گسترده عزاداران و محبان ابا عبدالله در شهرستان بهاباد بر پا شد.
آتش نشانی بازی مرگ و زندگی است. دلی به بزرگی آسمان میخواهد تا شعله‌های آتش را با پوست و گوشت  لمس کرد اما عقب ننشست. چه می‌شود گفت در وصف این بزرگ مردان که این همه شجاعت، شهامت، بزرگ‌منشی و ایثار و از خودگذشتگی را به تصویر کشید. زبان در توصیف این شیرمردان ناتوان است.
آتش نشانان کرجی با برپایی ایستگاه صلواتی، نصب بنر و برقراری حجله و اهداء شاخه های گل مقابل ایستگاه 108 آتش نشانی کرج، به علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ادای احترام کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

آثار فلزکاری دوران باستان کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سرباره ذوب فلز و جوش‌کوره درتپه تاریخی کوزه‌چی یافت شده گفت: این موضوع نشانگر کارگاهی بودن این محوطه در اواخر عصر آهن۳ است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تأکید کرد:

برخورد قاطع با واحدهای صنفی غیر مجاز در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی روی برخورد سریع و فوری با واحدهای صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه تأکید کرد.
محمود متین فر مسئول کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع نمایندگان استان قم از ماموریت ویژه آقای امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به این کارگروه جهت بررسی طرح صیانت و ارائه نظرات کارشناسی خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از لزوم قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به علت رانش بخشی از آن خبر داد.
جای خالی تفکیک زباله از مبدأ در بندرعباس

شهر بدون زباله، رویای بندرنشینان

مشکل زباله ساکنان بندرعباس را آزار می‌دهد. این گزارش به وضعیت دفع رباله در بندرعباس پرداخته است.