پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: احتمال اینکه افراد واکسینه‌شده یا بهبودیافته از کرونا مبتلا شوند یا دوباره بیمار شوند، افزایش یافته است.
وزیر بهداشت اعلام کرد: رکورد تزریق روزانه یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات، تزریق واکسن انجام دادیم.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 275 میلیون و 822 هزار و 844 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 5 میلیون و 377 هزار و 584 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
معاون درمان وزارت بهداشت از تعیین دو بیمارستان در هر استان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و سویه اومیکرون در کشور خبر داد.
وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۲هزار و ۳۹۰ مبتلا به کووید در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

نخستین بیمار مبتلا به سویه اُمیکرونِ کرونا در ایران، امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۰ رسما شناسایی و اعلام شد. برخلاف سویه دلتا، تاکنون گزارشی درباره از دست رفتن حس بویایی و چشایی و پایین آمدن سطح اکسیژن خون در مبتلایان به سویه اُمیکرون مشاهده نشده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به تشخیص قطعی یک مورد ابتلا به کرونای اُمیکرون در کشور در آقایی که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشته، گفت: یک یا دو مورد هم مشکوک به اُمیکرون داریم که در حال بررسی هستند.

ادعای تایید نشده یک پزشک:

امیکرون به ایران آمد

فناور واکسن کرونای برکت می‌گوید اولین مورد ابتلا به امیکرون را در ایران شناسایی کرده است.
بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه امیکرون به سرعت در حال شیوع در کشورهایی است که بخش زیادی از جمعیت آنها با تکیه به کارزار واکسیناسیون در برابر بیماری «کووید ۱۹» مصون شده بودند.
هرچند تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در کشور صفر شده و پیک پنجم کرونا به نوعی پایان یافته است، اما سویه جدید اُمیکرون در کنار عادی‌انگاری و کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه عدم استفاده از ماسک در کشور، زنگ خطری برای آتش دوباره کرونا در کشور به شمار می روند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین از۱۶ استان هیچ فوتی کرونایی گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شواهد اولیه حاکی از آن است که واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است کمتر در برابر عفونت ناشی از سویه اُمیکرون و انتقال آن اثربخش باشد.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۷۱ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.