جهان اطراف

سرپرست وزارت دفاع آمریکا به طور ناگهانی دستور داد تا نشست‌های از پیش برنامه‌ریزی شده با تیم انتقال قدرت بایدن، در سراسر پنتاگون، لغو شود.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو تصمیم گرفت معاون رئیس موساد ملقب به "د" را به عنوان مدیر جدید موساد، سازمان جاسوسی این رژیم تعیین کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه در اجلاس بلندپروازی‌های اقلیمی نسبت به فاجعه گرمایش زمین هشدار داد و افزود: پنج سال پس از گذشت توافق اقلیمی پاریس هنوز در مسیر درست حرکت نمی‌کنیم و اهداف این توافق محقق نشده است.
شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شریک آلمانی اش بایو ان تک از به سرقت رفتن اسناد مربوط به ساخت واکسن کووید ۱۹ این شرکتها در جریان یک حمله سایبری به رگولاتوری دارویی اروپا خبر دادند.

رسانه‌های محلی چین اعلام کردند که دولت این کشور برای اولین بار راکتور همجوشی هسته‌ای (خورشید مصنوعی) خود را که گرمای آن حدود ۱۰ برابر خورشید می‌باشد، روشن کرده است.
به دنبال این اتفاق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا که همچنان معتقد است بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شده، در توییتی آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر برای بایدن کرد.
یکی از اعضای تیم مشاوران رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در حوزه بیماری کووید ۱۹ به شبکه سی بی اس گفت که هفته‌ها پس از برگزاری مراسم عید شکرگزاری، تعداد بیماران کرونایی، موارد بستری و فوتی افزایش خواهند یافت.
در سنگال و زامبیا، از هر ۸ دختربچه، دست‌کم ۱ دختر مورد آزار جنسی قرار گرفته و و در اکثر موارد این آزار در مدرسه و از سوی معلم یا یکی از مسئولان مدرسه رخ داده است. دختران در کشورهای آفریقا، ۳ برابر پسربچه‌ها ناچار به کار سنگین خانگی‌اند و اغلب از ۱۰ سالگی به کار سنگین خانگی گرفته می‌شوند.

ژاپنی ها که درصدد هستند به هر شکل ممکن المپیک را سال آینده برگزار کنند برای جلوگیری از ورود ورزشکاران آلوده یک اختراع جالب انجام داده اند.