جهان اطراف

جنت یلن (Janet Yellen)،‌ نامزد جو بایدن برای تصدی وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و رئیس اسبق فدرال رزرو در جلسه اولیه کسب رأی اعتماد مجلس سنا گفته است که ارزهای دیجیتال یک مسئله و نگرانی ویژه برای مقامات قانونی هستند و اتهاماتی همچون کاربرد برای مقاصد پولشویی و سایر جرایم مالی متوجه این دارایی‌های نوظهور است.

رئیس‌جمهوری امریکا در سخنرانی خداحافظی خود گفت که تنها رئیس‌جمهوری چند دهه قبل امریکا به شمار می‌آید که جنگ جدیدی را آغاز نکرده و ترور سردار سلیمانی را یکی از دستاوردهای دولتش توصیف کرد.
کره جنوبی پس از توقیف نفتکش این کشور در آب های خلیج فارس، یک واحد از نیروهای نظامی اش را به منطقه فرستاده بود اما اکنون برای تقویت روحیه مثبت و نشان دادن حسن نیت خود در اثنای انجام مذاکرات با طرف ایرانی درباره آزادی این کشتی، نیروهایش را عقب رانده است.
مرکز بیوگاز تولید انرژی الکتریکی مشهد، نخستین نیروگاه تولید برق از زباله در غرب آسیاست. این نیروگاه در نیمه نخست امسال دو گیگا وات برق تولید کرده‌است. بر اساس آمار‌های سایت bioenergyconsult کشور امارات پس از ایران در همین بازه زمانی با تولید ۱۰۰ مگاوات برق بیشترین تولید برق از زباله را به خود اختصاص داده‌است. در واقع ایران ۲۰ برابر بیش از کشور دوم غرب آسیا تولید برق از زباله داشته‌است
همزمان با هشدار پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" در باره خطر خشونت های احتمالی در گردهمایی های روز یکشنبه گروه های تندرو و هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری در مرکز چندین ایالت، نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برای مقابله با خشونت احتمالی آماده شده اند.
چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی بی‌سابقه برای دومین بار در مجلس نمایندگان این کشور استیضاح شد.
جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی گفت، بدترین مجازاتی که دونالد ترامپ می‌تواند از بابت تحریک اوباش حامی خود برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته دریافت کند، نادیده گرفته شدن از سوی مردم آمریکا بعد از ترک ریاست جمهوری است.
سال ۲۰۲۰ به عنوان گرمترین سال در تاریخ هواشناسی جهان به ثبت رسید و شرایطی نسبتا برابر با سال ۲۰۱۶ داشت.
واکنش کاخ سفید به انفجار نشویل؛

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان امور قرار گرفته است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به وقوع یک انفجار مهیب در شهر نشویل ایالت تنسی عنوان کرد: که ترامپ در جریان حادثه قرار گرفته و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه به وی ارائه خواهد شد.
طبق گزارش یک پایگاه واقع در قطب جنوب، تعدادی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه به ثبت رسیده است.

فرهنگ خاص و تمیزی مردم ژاپن باعث می‌شود که این مدل در کشورهای دیگر جواب ندهد اما این ستثناگرایی و غرور باعث شد که موج سوم شدیدی در این کشور ایجاد شود که بسیار مخرب تر از دو موج قبلی است.