جهان اطراف

محبوبیت جو بایدن در بسیاری از ایالت‌های آمریکا و همچنین نارضایتی سیاستمداران از نحوه عملکرد رئیس جمهور فعلی آمریکا، ترامپ را در باتلاق شوم باخت در انتخابات ۲۰۲۰ غرق کرده است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از انتخابات ۲۰۲۰:

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بایدن را می‌خواهند

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد همزمان با ادامه رقابت‌های فشرده جو بایدن و دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۱۳ آبان، بایدن در سایه نگرانی رنگین پوستان، با حضور مستقیم در پای صندوق های رای همچنان در سطح ایالتی و ملی نامزد پیشتاز انتخابات است.  

ملانیا ترامپ همسر رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از ابتلای فرزند خویش به ویروس کرونا خبر داد.

سعید شبانی و آسن ولینوف"؛ دانش آموختگان حقوق اقتصاد از دانشگاه شانگهای چین

تلاش چین برای توسعه گردشگری در عصر کرونا

گسترش جهانی کرونا طی سال جاری موجب شد تا صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت های اقتصادی فراوانی شود که در این میان چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد اجازه دادن به گردش آزاد ویروس خطرناک کرونا که هنوز به خوبی شناخته شده نیست برای دستیابی به ایمنی جمعی، باعث ابتلا و مرگ‌های غیرضروری می‌شود.

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده اند.

در حالی که تازه دو روز پیش برندگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ رسما معرفی شدند و دونالد ترامپ نیز از نامزدهای ناکام دریافت این جایزه بود، حالا یک نماینده فنلاندی پارلمان اروپا دوباره این رئیس‌جمهوری امریکا را برای جایزه صلح نوبل سال بعد پیشنهاد داده است.

جهان خسته از جنگ و نا آرامی؛

ضرورت صلح پایدار در قره‌باغ

حفظ آتش‌بس در منطقه قره‌باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان که از ظهر شنبه به وقت محلی برقرار شده و مورد استقبال کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوستدار صلح و ثبات در منطقه قرار گرفته است، بویژه در شرایطی که جهان از انبوهی از تروریسم، ناآرامی و جنگ و شیوع گسترده ویروس مرگبار کرونا رنج می‌برد، از حیاتی‌ترین ضرورت‌ها محسوب می شود.