جهان اطراف

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد تهدید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر گسترش دامنه رویارویی، نگران کننده است و از هفتم اکتبر گذشته تاکنون سابقه نداشته است.

نماینده آمریکا در نشست امروز شورای امنیت درباره تحولات غزه اعلام کرد: «هنوز اختلافاتی برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه وجود دارد و واشنگتن در این زمینه با قطر و مصر همکاری نزدیک دارد.»

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) بار دیگر خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد و گفت که وضعیت بشردوستانه در فلسطین تحت محاصره، «یک ننگ اخلاقی برای همه ما است.»
رئیس جمهوری منتخب مردم در تماس تلفنی رئیس جمهور ازبکستان گفت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی بین ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئنا در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر مدعی شد اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا تقلب انجام نمی‌گرفت، با ایران در عرض یک هفته به توافقی می‌رسید که آن عدم وجود «تسلیحات هسته‌ای» بود.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تأکید کرد: رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه شرم و ابایی، اقدام به کشتار فلسطینی‌های نیازمند حمایت اعم از زنان، کودکان، سالخوردگان، روزنامه‌نگاران و کادر درمان کرده است و جنگ غزه به عنوان بزرگترین کشتار دسته جمعی در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز – چهارشنبه – گفت این کشور تصمیم گرفته مذاکرات با آمریکا بر سر کنترل تسلیحات و عدم اشاعه را به دلیل فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان به حالت تعلیق دربیاورد.

انصارالله یمن در ظهر عاشورا کشتی چویس لاین | Chios Line که تحت مالکیت یک اسرائیلی است را با شهپاد انتحاری (قایق بدون سرنشین) هدف قرار داد و این کشتی را با شکافی مواجه کردند که احتمالاً منجر به غرق این کشتی خواهد شد. لحظات انهدام این نفتکش را می‌بینید.
سطح تنش میان صنعا و ریاض طی ساعات گذشته به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و احتمال منفجر شدن یکباره اوضاع و بازگشت آن به قبل از توافق آتش‌بس میان ۲ طرف وجود دارد و طبق گفته منابع نظامی آگاه در صنعا، ممکن است در صورت عدم پیشرفت در بحران شکل گرفته ظرف چند روز، پیام‌های نظامی یمنی به عربستان برسد.

تصاویر ویدئویی ورود رئیس جمهور سابق آمریکا به محل کنگره ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی، از تغییراتی محسوس در تیم حفاظتی وی حکایت دارد!
جو بایدن در اولین موضع خود که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی BET گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره به اینکه تحقیقات در مورد سوء قصد به جان دونالد ترامپ در مراحل اولیه است، از مردم کشورش خواست تا در این زمینه منتظر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (FBI) باشند و درباره انگیزه عامل تیراندازی به ترامپ گمانه‌زنی نکنند.