جهان اطراف

انم ویولا آمهرت، رئیس‌جمهور سوئیس در پیام تبریکی به مناسبت انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که روابط ۲ کشور تقویت شود.

هم‌اکنون شرایط کودکان فلسطینی روایتی تلخ و تکان‌دهنده است‌ که باید تدبیری جدی از طرف دولت‌های طرف مخاصمه و جامعه‌ی جهانی علی الخصوص سازمان ملل متحد صورت گیرد. آنچه در غزه دیده می‌شود این است که هیچ‌کدام از مواد کنوانسیون حقوق کودک ملل متحد توسط اسرائیل رعایت نشده و حقوق کودکان غزه به‌شدت نادیده گرفته شده است.
«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) پس از اینکه رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان را متهم به حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه کرد، گفت که نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری در مرزهای شمالی مناطق تحت اشغال اسرائیل باشد.
وال‌استریت‌ژورنال به نقل از برخی مقام‌های عربی و اروپایی نوشت، مسوولان آمریکایی با همتایان خود در اراضی اشغالی و لبنان برای فرو نشاندن تنش‌ها در تماس هستند و همچنین پیام‌هایی را با ایران مبادله کرده‌اند.

وزیر خارجه لبنان در پی تهدیدهای مطرح شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان پس از حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان، نسبت به هرگونه تحرکی علیه کشورش هشدار داد.

رئیس جمهور روسیه به واشنگتن هشدار داد که مسکو، پایبندی خود به تعلیق یکجانبه استقرار تسلیحات ضربتی میان‌برد و با برد کوتاه‌تر را در صورت ظاهر شدن موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان متوقف خواهد کرد.

عدم حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون، نه به دلیل نداشتن بهانه بلکه به دلیل ناتوانی این رژیم و معادله بازدارندگی حزب‌الله بوده است که همچنان پابرجاست.
آتش‌ سوزی جنگل‌های شمال کالیفرنیا در ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده و به بزرگ‌ترین آتش‌سوزی حال حاضر تبدیل شده و بیش از ۱۴۱ هزار هکتار را سوزانده است.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در لائوس گفت که پکن به کمک به مذاکرات صلح درباره اوکراین و درخواست آمریکا برای توقف تحریم های یکجانبه ادامه خواهد داد.

سازمان آگهی های پرسون