جهان اطراف

دولت بریتانیا در پی افزایش خشونت‌ها با سلاح سرد در این کشور از شهروندان خواست سریعا چاقوهای قمه‌ای شکل موسوم به زامبی را تحویل دهند و در غیر این صورت با مجازات زندان مواجه خواهند شد.
یک مقام سابق سعودی مدعی شده که ولی‌عهد سعودی محمد بن سلمان امضای پدرش را روی فرمان سلطنتی که باعث آغاز جنگ چند ساله و بن‌بست رسیده ریاض علیه یمن شد، جعل کرده بود. این اظهارات را سعد الجابری در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی مطرح کرد.
وزارت خارجه آلمان در واکنش به تعطیلی دو شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت این کشور در تهران، سفیر ایران در برلین را احضار کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که تیم کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ستاد او گفته است که هریس در مناظره ریاست جمهوری فاکس نیوز در ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) شرکت نخواهد کرد.

جنبش حماس در واکنش به بمباران مدرسه‌ای در نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتارها بدون تبانی کامل آمریکا و حمایت سیاسی و نظامی آن از کابینه افراطی رژیم صهیونیستی نمی‌توانست ادامه یابد.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱ و ۲ شهریور) افزایش نسبی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

مقامات آمریکا اعلام کردند در حالی که طوفان شدیدِ چند روز اخیر در شهر نیویورک، پروازها و خدمات قطار را مختل کرده در ایالت «کنتیکت» نیز بارندگی شدید باعث سیلاب گسترده شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا منافع امنیتی اسرائیل را به خوبی درک کرده و من بابت آن از واشنگتن سپاسگذارم.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای این کشور تاکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از منطقه کورسک روسیه را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد: ما ۹۲ شهرک در منطقه کورسک را تصرف کرده‌ایم.

تلویزیون العربی امروز دوشنبه گزارش کرد به جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا پیرامون آتش‌بس در نوار غزه که هفته گذشته در مذاکرات دوحه مطرح شد، دست یافته است.