جهان اطراف

وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد: متعهد به همکاری با تهران برای تامین امنیت مشترک هستیم و هیچ خطری از سوی مرزهای ما متوجه ایران نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی به تأسیسات بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد و گفت: مردم مظلوم اما مقتدر یمن تاوان حمایت شرافتمندانه خود از شهروندان و زنان و کودکان بی‌گناه غزه را می‌دهند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: نظامی‌سازی نروژ شمالی امنیت آن را افزایش نمی‌دهد، بلکه تنها باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.
رئیس «یوروپل» آژانس مجری قانون در اتحادیه اروپا، وضعیت کشورهای اروپایی از نظر تجارت مواد مخدر را اسفناک توصیف کرد و گفت: جرایم سازمان یافته در این کشورها در حال گسترش است.

با شدت گرفتن احتمال کناره‌گیری «جو بایدن» از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، تقلای چهره‌های حزب دموکرات برای معرفی نامزد این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» افزایش یافته و بسیاری «کامالا هریس» را جدی‌ترین گزینه برای نمایندگانی دموکرات‌ها می‌دانند.

ارتش روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» این کشور یک فروند موشک کروز «سایه طوفان» اوکراین را در منطقه «کوپیانسک» منهدم کرده است.