حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت با بیان این که ارز ترجیحی، ضدتولید است، گفت: ایستادن مردم در صف دارو باعث خجالت است و باید داروی بیماران مزمن قابلیت تحویل به منزل آنها را داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظرم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فرهنگ» و کار ما «آموزش و پرورش عمومی» است و نیاز دارد در زمینه حدود فعالیت، کار تحقیقی انجام شده و همایش‌ها برگزار شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پاسداران ششمین واکسن کرونای کشور با عنوان نورا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند که به زودی در سبد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت،گفت:ما در واکسیناسیون از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتادیم.

در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران در نمایشگاهی که به مناسبت نمایشِ دستاوردهای وزارت کار برگزار شد، از وزیرِ کار پرسیدیم تا چه اندازه بر اجرای قانون کار تاکید دارد. آیا می‌توان امیدوار بود که در زمان وزارت او اصل سال‌ها مغفول مانده ۴۱ قانون کار اجرایی شود؟
وزیر بهداشت با بیان اینکه به موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می‌کنیم، گفت: در پروژه‌های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه‌ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم‌تر کرد؛ تنها موضوعی که متاسفانه دشمن به دست خود ما، آن را اجرایی کرد، کنترل جمعیت بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

رسوب بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مطالبات متعدد مرزنشینان در خصوص ساماندهی کالاهای ملوانی و ته لنجی، از دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری این مساله و تقویت معیشت مرزنشینان خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تشیکل سریع ستاد بحران در محل این وزارتخانه در خصوص بحران اوکراین گفت که هماهنگی‌ها لازم میان صف و ستاد با هدف مدیریت بهتر اوضاع و تسهیل در خروج شهروندان ایرانی از کی‌یف در حال انجام است.
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی تسریع در دستیابی به توافق در وین را نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع گرایانه از سوی طرف های غربی خواند و ابراز امیدواری کرد سه کشور اروپایی نقشی سازنده ایفا کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی با تاکید بر اینکه چندین موضوع باقی مانده که جزو خطوط قرمز ایران هستند گفت: اگر در این شرایط حساس مذاکرات در وین، آمریکا و طرف‌های غربی، واقع بینانه عمل نکنند به طور قطع مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها ظرف هفته‌های اخیر به طور متناوب و از طریق واسطه های مختلف از ما خواسته اند که ما در پاسخ به واسطه ها اعلام کردیم که چشم‌انداز چنین گفت و گویی برای ما چندان روشن نیست.