یادداشت‌ها

سپاه نه‌ تنها برای حفظ جان و امنیت ۸۰ میلیون ایرانی و نه‌ تنها برای حفظ جان و امنیت مردم منطقه که در مقابل توطئه کشته شدن سه میلیارد انسان ایستاده و در برای جلوگیری از بروز جنگ هسته‌ای دیگری از سوی آمریکا سینه سپر کرده و تنها جرمش تلاش برای برداشتن سایه جنگ از سر ملت‌هاست، در عین حال که شارلاتالیزم رسانه‌ای و پروپا گاندای کشته شدن یک نفر برای برهم زدن امنیت منطقه را هم خنثی می‌کند. پس حقش است که در لیست‌های خودساخته آمریکا و غربی‌ها قرار گیرد!
شکست اسرائیل از سوی «حزب‌الله» لبنان را می‌توان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نقطه عطف تاریخی در منطقه بعد از دوران «جمال عبدالناصر» در مصر تا مرحله کنونی خواند. این شکست درون اسرائیل طوفانی به راه انداخت که اولین پی‌آمدهای آن زلزله عمیق و گستره در تفکر شکست ناپذیری مفهومی «صهیونیسم» بود.
متاسفانه تسویه حسابهای گروهی و جناحی مانع از دیدن واقعیتها گردیده و توان و انرژی نخبگان و اصحاب تفکر را مصروف انتقادات بی‌اساس در مورد بانوان فرهیخته و فاضله نمودند. کاش دولتمردان و دست اندرکاران با ماموریت به نخبگان از بانوان و آقایان آن‌ها را مامور به بررسی نتایج کنگره بانوان تاثیرگذار و نقاط ضعف و قوت بنمایند تا در مواقع ضروری بتوان از آن‌ها الگو گرفت.
آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست. این کشور یکی از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو نیز محسوب می‌شود.
اهداف سیاسی کشورهای اروپایی به طور سنتی(و با توجه به حضور تاریخی در این منطقه) برای خود نقش هدایتی و راهبردی در ایجاد توازن در سیاست کشورهای منطقه قائل هستند و با چنین رویکردی می کوشند به کاهش تنشها میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و جهت دهی به مواضع این شورا در قبال موضوعات گوناگون از جمله رابطه با ایران و برجام، موضوع فلسطین و رابطه با اسرائیل، آشتی ملی و ثبات سیاسی در عراق و سایر موضوعات مهم منطقه طبق خواست و منافع خود بپردازند.
در دوران کرونا کودکان اسیر منزل بودند و ارتباطات اجتماعی و روابط بین خانواده‌ها در این ایام کاهش چشمگیری پیدا کرد. بسیاری از کودکان در آپارتمان‌ها فضایی برای تخلیه انرژی خود ندارند و والدین سریعا به فرزند خود انگ بیش فعالی می‌زنند. این واژه خیلی واژه درستی نیست زیرا خود متخصصین هم وقتی می‌خواهند بیش فعالی را تشخیص دهند باید روزها و جلسات متعدد کار کنند.
دبیرکل ناتو طی روزهای اخیر دوباره بحث تهدید ایران و پهپادهای ایرانی را مطرح کرده است. هر چند که این برای چندمین بار است که این مساله از سوی ناتو مطرح می‌شود. از طرفی آمریکایی‌ها می‌‌گویند که تمرکزشان بر روی مسائل داخلی ایران است و دنبال مذاکره نیستند که به نظر می‌رسد دروغ می‌گویند و در ذهنشان به دنبال مذاکرات هستند.
یکی از اسرار پیروزی امام خمینی که رحمت خدا بر او، این بود که به مردم خود آنچنان مطمئن بود که به گفته سپهبد شهید سلیمانی، خود را فدایی آنها می‌دانست و به همین اندازه نسبت به دشمنان بدبین و بی‌اعتماد بود. آن حکیم متألّه که اندیشه را با آیات خدا ممزوج کرده بود، معنی فرمان خدا در «خُذُوا حِذْرَکُم»2 را به خوبی فهمیده بود.
مطابق آخرین یافته‌های آماری در تهران هشتاد دو دهم درصد گازهای آلاینده و شصت‌ و‌ هشت دهم درصد ذرات گرد و غبار از وسایل متحرک آلاینده تولید می‌شود. بنابراین هر گونه تمهیدی که بتواند به کاهش آنی بار آلودگی منجر شود کمک خواهد کرد.
طاقت مردم از گرانی ها طاق شده و تداوم بی توجهی و بی عملی در برابر این وضعیت عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و باعث سوء استفاده های گسترده ای هم خواهد شد.
در ارزیابی حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در جایگاه نخست وزیری رژیم صهیونیستی، سوابق نشان می دهد که معمولا دیدگاه‌های افراطی رئیس کابینه اسرائیل، بسیاری از متحدین و دوستان آن رژیم را ناراضی ساخته و انزوای اسرائیل را افزایش می دهد.
در میان دوستان روزنامه نگار و اصولا در میان کل دوستان و آشنایانی که داشته‌ام و دارم هیچ‌کس را به‌اندازه او پیگیر ندیدم. پیگیر چه چیزی؟ پیگیر همه‌چیز. امکان نداشت بحثی یا حرفی را مطرح کند و یا مطرح کنی و او آن را جدی نگیرد و تا به سرانجام نرساند دست برندارد.
درخصوص حل مشکل آلودگی هوا علاوه‌بر اینکه تجربه بسیاری از کشورها و شهرهای آلوده جهان در مبارزه علمی و اتخاذ تصمیمات بجا، اثرگذار و پایدار در دسترس و تا حد زیادی قابل تکرار است، یک تجربه مهم و نزدیک در داخل نیز پیش روی ما قرار دارد که به همه ثابت می‌کند مهم‌تر از یک بزرگی یک معضل و مشکل، سطح اراده و جدیّت ما و نحوه تعامل درست و مسئولیت‌پذیرانه و جذب همه پتانسیل‌ها در برخورد با آن است.
برداشت اشتباه مسوولان از جنگ روایت‌ها خسارت می‌آفریند.
با توجه به حضور تعداد بالای نیروی انسانی غیر ضرور در حوزه ورزش و ادارات ورزشی، استفاده از پیمانکار برای مدیریت اماکن ورزشی غیر کارشناسی و هزینه بر به نظر می‌رسد.
ظاهرا تیم اقتصادی دولت براین تصوراست که هرچه آمار بالاتری نشان دهند توفیق بیشتری حاصل کردند همانگونه که با اشاره به رشد نامه نگاری‌های مردمی به رئیس جمهوری در یزد ازافزایش آن احساس شعف کرده‌اند درحالی‌که این افزایش نامه نگاری حکایت از وخامت اوضاع اقتصادی ومعیشتی جامعه دارد درهرصورت آمار با بازار همخوانی ندارد.
آمار نشان می‌دهد که در دو دوره تورم هشت ساله 200 درصد و در دوره‌های دیگر بالاتر و در این دوره هم رکورد را شکسته لذا معتقدم سیستم اقتصادی را باید اصلاح کرد. تغییر افراد کمی موثر است ولی اثر اصلی در اصلاح سیستم اقتصادی است.
به فرمایش رهبری«آن کسانی که به نیروی غیرخدا و آمریکا متکی باشند، نتیجه چنین پشتگرمی‌های غلطی شکست می‌شود،لا یَستَطیعونَ نَصرَهُم» و «وقتی با توکل به خدا حرکت و خطر را قبول می‌کنیم، نتیجه پیشرفت و پیروزی است؛ این تجربه‌ ما است».