سبک زندگی

بسته پیشنهادی سبک زندگی شما را با تمام زوایای خانه داری آشنا می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه‌های سخت و پاک‌نشدنی روی انواع کفپوش‌های خانه شست‌وشوی آنها به طور مداوم و با مواد شوینده صحیح و مناسب است.
در هوای گرم تابستان غدد عرق بدن ما به‌شدت فعال می‌شوند، آیا می‌توانیم به جای استفاده از افشانه‌ها و عطر‌ها بوی بدن‌مان را با خوردن مواد‌غذایی ویژه‌ای کنترل کنیم، تا جایی که حتی بوی خوشایندی بدهیم؟
درست است که کار کردن با مایکروویو ساده است اما اکثر افراد اشتباهاتی در حین به کارگیری از آن مرتکب می شوند که برای سلامتی مشکل ساز است. در این مطلب به این اشتباهات ویژه می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.
میزان کالری سوزاندن تمرینات مختلف ورزشی و فیزیکی بر اساس فرد و سطح شدت متفاوت است. بنابراین، پاسخ به این پرسش که کدام ورزش باعث بیش‌ترین میزان کالری سوزی می‌شود چندان سرراست و راحت نیست. هم چنین، مدت زمان و سرعت ورزش، شدت آن و سن، قد و وزن شما نیز بر میزان کالری سوزی تاثیرگذار است.
شاید شما هم متوجه شده باشید که برخی روزهای هفته در ساعات بعد از ظهر احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارد و هر چند ممکن است در حال تماشای تلویزیون یا فعالیت دیگری باشید اما اگر امکانش فراهم شود می‌توانید در آن ساعت از روز بخوابید.
راهبرد کاهش وزن شما ممکن است شامل رژیم غذایی سالم و ورزش منظم باشد، اما کمبود خواب می‌تواند به راحتی اهداف کاهش وزن شما را نابود کند زیرا با خواب کم، هوس خوردن غذاهای پر قند و چربی بیشتر می‌شود.
داشتن یک سبک زندگی سالم شامل ورزش، هیدراتاسیون (آبرسانی بدن) و خوردن وعده‌های غذایی متعادل می‌تواند به طور طبیعی به حفظ سطح قند خون در محدوده نرمال کمک کند و حتی در کاهش کلسترول و بهبود سلامت روده مفید باشد.
یکی از مهم ترین بیماری هایی که قاتل میل جنسی است فشار خون است. فشار خون بالا جریان خون را در نواحی تناسلی مردان و زنان کاهش می دهد. همچنین این بیماری بر میزان هورمون نیتریک اسید که وظیفه ‌اش شل کردن عضلات است تاثیر منفی می گذارد.
یکی از مواردی که همیشه کدبانوهای خانه به آن علاقه دارند، برق زدن تمام وسایل آشپزخانه بدون هیچ‌گونه جرم و لکه است. برای این کار معمولا از جرم گیرها، مایع سفید کننده و انواع پاک کننده‌های شیمیایی استفاده می‌شود که در بازار موجودند و البته بعضی از آن‌ها نتایج چندان رضایت بخشی هم ندارند.
کلید حفظ سلامت در گرمای شدید تابستان، آب‌رسانی به بدن یا هیدراته کردن آن است. کارشناسان می‌گویند راه‌‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها متوجه می‌شوید بدن‌تان به اندازه کافی آب دریافت نکرده است.
یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد را در به خواب رفتن با مشکل روبه‌رو می‌کند این است که زمانی که دراز می‌کشیم و آماده خوابیدن می‌شویم ذهنمان مورد هجوم افکار متعددی قرار می‌گیرد. در این میان ترفندی موسوم به تکنیک تنفس ۴-۷-۸ می‌تواند به آرام کردن ذهن و دور شدن از این افکار و به خواب رفتن تدریجی شما کمک کند.
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر مشکل عضلانی اسکلتی دارند توجه به آن را به تاخیر نیندازند زیرا گاه با ورزش درمانی، گرما درمانی، لیزر و مگنت‌تراپی مشکل برطرف می‌شود، اما اگر بی‌توجهی کرده و آسیب رباط و منیسک پیدا کنند، مراحل درمان سخت تر می‌شود.
بسیاری از مردم می‌دانند که ورزش خطر ابتلا به سرطان‌ها از جمله کبد، ریه، سینه و کلیه را کاهش می‌دهد. اما ورزش منظم و با برنامه، وقت‌گیر است، به تعهد قابل توجهی نیاز دارد و اغلب هزینه‌های مالی برای باشگاه تحمیل می‌کند.
اگر اخیراً متوجه شدید که الگوی خواب شما در فصل تابستان با سایر فصول متفاوت است، تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات فصلی می‌تواند بر تمام عادات، اعم از خلق و خو و ساعت خواب گرفته تا بروز اختلال در خواب، تأثیر بگذارد. تابستان نیز به نوبه خود، با طولانی شدن روزها، گرمای هوا و افزایش ارتباطات اجتماعی، می‌تواند کیفیت خواب را کاهش دهد.
سوسک یکی از چندش آورترین و کثیف ترین حشراتی است که سر و کله شان در فصل تابستان پیدا می شود. اما دیگر نگران نباشید، به راحتی می توانید با برگ بو این سوسک ها را فراری دهید.
گاهی حتی زیبا و یکدست بودن پوست هندوانه هم خوب بودن مزه‌ی هندوانه را تضمین نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که همیشه باید هندوانه را قبل از خرید وزن کنید. هندوانه باید سفت و سنگین باشد.
کاهش وزن چالش برانگیز است. اما همان طور که هر فردی که تا به حال با موفقیت وزن کم کرده می‌داند اجتناب از افزایش مجدد وزن چالش واقعی است.
اگر مدفوع تان کوچک، سفت و گلوله گلوله بود، احتمالاً دچار یبوست یا کاهش تعداد دفعات مدفوع کردن شده اید. این اتفاق معمولاً به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی رخ می‌دهد. دیگر عوامل تأثیرگذار در این مسأله میزان مصرف آب و تحرک فیزیکی است. به علاوه، یبوست می‌تواند بر اثر مصرف برخی دارو‌ها یا برخی مشکلات پزشکی رخ دهد که عملکرد روده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.